תקדים: בית הדין הרבני קיבל החלטה בהעדר, אחד הצדדים, שעלה לשיחת וידאו בוואצטפ

עורכת הדיו שרין סולן. צילום יח"צ
עורכת הדיו שרין סולן. צילום יח"צ

למרות שהרבנים, בחלקם המכריע, אוסרים שימוש בטלפון חכם, בית הדין הרבני מכניס, לעיתים, טלפונים חכמים לדיונים ומקבל החלטות המונעות סחבת מיותרת

בני זוג שנישאו לפני 25 שנים נקלעו למשבר לאחר שהאישה טוענת כי בעלה אינו נמצא בבית, מרבה לשהות בחו"ל במסגרת עבודתו כבנקאי השקעות ויועץ השקעות לעסקים גדולים – ולדבריה מתפנה רק לעיסוקיו.

בא כוחו של הבעל, שנעדר מהדיון בגלל שזה שהה בחו"ל, טען בבית הדין הרבני כי שולחו אינו בארץ והוא רוצה שלום בית. יתרה מכך הבעל אינו מבין מה פשר הרצון של אשתו להתגרש. לדבריו במסגרת עבודתו הוא אכן שוהה בחו"ל ולא מעט, אבל בחופשה האחרונה בארץ הבין כי יחסי הזוגיות שלו תקינים.

בשלב מסוים כשהבעל התעקש על שלום בית והאישה דרשה גירושין באמצעות עורכת הדין שרין סולן הורה בית הדין להעלות את הבעל השוהה בחו"ל לשיחת ווטצאפ כדי שניתן יהיה לשמוע את עמדתו בנוגע לבקשת אשתו להתגרש. באופן יוצא דופן נערך הדיון כשהאישה באולם והבעל מתנהל באמצעות בא כוחו בווטצאפ.

במשך דקות ארוכות התנהל דיון על גובה המזונות הזמניים שעל הבעל לשלם. אחרי דין ודברים שכולו באמצעות הווטצאפ בית הדין קבע כי על הבעל השוהה בחו"ל לשלם לאשתו ושלושת ילדיו שאחד מהם סטודנט מזונות זמניים גבוהים יחסית. בנוסף בית הדין המליץ לבני הזוג ללכת ליעוץ זוגי.

עו"ד סולן טוענת כי הדיון באמצעות הווטצאפ הוא התקדמות משמעותית של בית הדין, שכן במקרים אחרים דיונים מן הסוג הזה נדחים בגלל העדר אחד הצדדים ואז ולא מתקבלת החלטה, דבר הפוגע לא פעם באישה או בבעל. "בית הדין הרבני הוא גוף משפטי מתקדם וראוי להערכה. גם בית הדין והדיינים היושבים בדין מבינים כי הקידמה מאפשרת לנהל דיונים באמצעות הרשת והטלפון ובכך למנוע עוגמת נפש מהזוגות שמנצלים לעיתים את ההעדרות, שלהם כדי למשוך את המצב שגם ככה אינו נעים לבני הזוג".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.