תנועת אומ״ץ דורשת מהממשלה החדשה לבדוק אי סדרים במכרז בניית קריית ממשלה בעיר חולון

צילום אומץ. בצילום אריה אבנרי ז"ל ופליצ'ה פלד

יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו בשבוע שעבר אל: שר האוצר – מר אביגדור ליברמן. בפנייתם מצביעים ראשי התנועה על אי סדרים חמורים במכרז לבניית קריית ממשלה בחולון.

להבנתם למשרד האוצר אין אפשרות בנקודת הזמן הנוכחית להוציא על חשבון כספי ציבור מיליוני שקלים לטובת הקמת קריית ממשלה בחולון כאשר המדינה נמצאת בגירעון כספי חמור ובנוסף לכך משכירה המדינה את משרדי הממשלה השוממים בירושלים בשכירות של מיליוני שקלים בשנה.

תנועת אומ״ץ מבקשת להורות מידית על אכלוס המשרדים השוממים בירושלים מחד, ולבטל את המכרז להקמת קריית הממשלה בחולון, מאיד

עו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית ליד אומץ. צילום פרטי אומץ

בפנייתם מפרטים ראשי התנועה את המידע שהגיע למשרדי התנועה ואשר דורש טיפול מיידי וביטול המכרז
כותבים ראשי התנועה:

״בתאריך 24.2.21, ערב בחירות 2021, הובא לידיעתנו כי אגף הדיור הממשלתי פרסם את המכרז המצוי בנדון. עיון במקום פרסום המכרז, מועדו ולוח הזמנים המפורט בו מעלים תהיה בהקשר לכשרותו.

(א) מדובר בתחליף דיור, הקמת קריית ממשלה שהינו פרויקט שאמור להחליף את מקום כל היחידות המפורטות בו ואשר ממוקמות דרך קבע בעיר חולון.

עובדה זו כשלעצמה, מעוררת תמיהה לגבי תהליך קבלת החלטות ערב הבחירות, כאשר אין כל דחיפות הנראית לעין ביציאה למכרז במועד זה.

(ב) המכרז פורסם באינטרנט בלבד, בשפה העברית בלבד וזאת בניגוד לתקנה 15 (א)(ה) לתקנות חובת המכרזים.

(ג) פרטי המכרז אינם מופיעים בריכוז המכרזים של מנהל הדיור הממשלתי לאיתור דיור עבור משרדי ממשלה.

(ד) למציעים ניתן משך זמן של 45 יום, להגשת ההצעות, פרק זמן קצר בהשוואה לפרקי הזמן הניתנים למכרזים מסוג זה.

(ה) מועד פתיחת מסמכי המכרז הינו 2.3.2021, 20 יום לפני מועד הבחירות.

(ו) בהערכה גסה, פרויקט בסדר גודל של 13,300 מ"ר ברוטו עתיד להסתכם בכ-150,000,000 ₪

לאור כל האמור, עולה חשש אמיתי, כי אצה הדרך למפרסם המכרז, לפרסמו בניגוד לכל כללי המנהל התקין, כמפורט לעיל. ספק עולה בידינו כיצד ועל ידי מי והאם בסמכות נתקבלה ההחלטה בעניין ובכל מקרה, גם אם ההחלטה על הקמת קריית ממשלה בחולון נתקבלה כדין, אין המועד והדרך מאפשרים להוציאה לפועל.

  1. נציין כי במכתבנו הקודם שבסימוכין אשר שוגר לשר האוצר, ישראל כ"ץ ובטרם הוקמה ממשלה חדשה, בקשנו לבטל את המכרז, לאלתר ובכל מקרה שלא לקיים כל טיפול או הליך למימושו עד לאחר בחירות 2021 ואז לשוב ולטפל בו ככל שיהיה בכלל מקום לדון בו לאחר הבחירות.

לאחרונה, ממידעים שהובאו לידיעת אומ"ץ התברר כי קיימים משרדי ממשלה רבים בירושלים בבעלות המדינה העומדים ריקים וללא שימוש כלל, כגון; משרדי הכלכלה, העבודה, התחבורה ועוד אחרים ולמרות זאת ממשיכים אותם משרדי הממשלה לשכור משרדים מחוץ לירושלים, ובכך עולה כי כספי ציבור במיליוני שקלים משולמים עבור שכירות וגם ארנונה בגין משרדים אלה, כאשר, כאמור, המשרדים בירושלים נותרו מיותמים.

כך למשל, לרשות שוק ההון יש משרדים מושכרים בת"א כאשר בירושלים עומדים לרשותם משרדים ברח' כנפי נשרים 3. כך גם משרדי הכלכלה ואחרים העומדים לרשותם בבניין גנרי 1 וגנרי 2 בירושלים.

לאור כך, המדינה במצב המוצג במכתבנו משלמת כפל כפליים לטובת משרדים שכורים (אילו היה מדובר בחברה פרטית אין ספק שכל מנהליה היו מפוטרים לאלתר בשל כך).

לבזבוז משווע זה יש להוסיף את העובדה כי הדבר מונע מאלפי עובדים לעבור לירושלים דבר הגורם להפסד כוח הקנייה של בעלי העסקים בירושלים בעשרות מיליוני שקלים.

עוד בדו"ח מבקר המדינה, קובע המבקר השופט בדימוס יוסף שפירא בדו"ח שהגיש בנושא זה כי אכן מדובר בהעדר יוזמה, גרירת רגליים וחוסר משווע של התמודדות ממשית בסוגיה כאובה זו כדי לחולל את השינוי המצופה״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.