תנועת אומץ נגד שופטי בית המשפט העליון

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד צילום אומץ

תנועת אומ״ץ יוצאת נגד ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון ודורשת לפרסם בפומבי את רשימת המנועים להופיע בפניהם כדי לחזק את אמון הציבור בבית המשפט העליון


יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, פנו ב 23.06  אל נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בבקשה כי הרשימה שקיימת של אנשים וגופים המנועים להופיע בבית המשפט העליון בפני שופט זה או אחר בשל היכרותם או קשריהם עם אותו שופט, תהיה פתוחה ונגישה לעינו של הציבור כך שתמנע כל תקלה בעתיד.


לטענת בכירי אומ״ץ יש ביקורת ציבורית קשה בעניין ניגודי העניינים של מספר שופטים בעליון דבר המערער את אמון הציבור במערכת המשפט. להבנתה של תנועת אומ״ץ, למרות קיומה של רשימה זו אירעו תקלות ככל הנראה בתום לב כאשר שופט מנוע, דן בתיק שבו הייתה הצהרה מטעמו כי אותו גוף מנוע מלהופיע בפניו.

עו״ד יצחק מינא . צילום אומץ

באומ״ץ טוענים כי רשימה פתוחה לעין הציבור תשליך על נכונותו של בית המשפט העליון לחשוף בפני הציבור את הנתונים תוך שיקוף מלא ותגביר את אמון הציבור במערכת המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט.


ב 25 ביוני נתקבלה תשובה מלשכתה של הנשיאה חיות. בתשובה נכתב כי בכוונת הרשות השופטת לפרסם ולעדכן מעת לעת באופן יזום החל משנת המשפט הקרובה, (ספטמבר 2020), את רשימת המניעויות של כלל השופטים והרשמים גם באתר הרשת השופטת בנוסף לפרסום באתר חופש המידע הממשלתית.

התייחסות זו של בית המשפט העליון וכבוד הנשיאה השופטת חיות לפנייתה של תנועת אומ״ץ בהחלט מכוונת באופן משמעותי את גורם השקיפות במערכת בית המשפט העליון ואף יש בכך כדי למנוע ככל שניתן ניגודי עניינים של שופטים או אי פסלות של שופטים בגין הכרות קודמת.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.