תנועת אומ"ץ מזועזעת מגודלה של הממשלה המסתמנת ומציעה הצעות למזעור הנזקים

ו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא. צילום יחצ אומץ

תנועת אומ״ץ פנתה הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו, יו״ר חוסן ישראל בני גנץ ושר האוצר משה כחלון, בקריאה דחופה בטרם תורכב ממשלת אחדות מסורבלת, יקרה ובזבזנית.

הפונים, יו״ר תנועת אומ״ץ למינהל תקין, פליצ׳ה פלד, ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, קוראים למזער את הנזק הנורא שעלול להיגרם לכלכלת המדינה בעצם הקמתה של ממשלה בת 36 שרים ועוד 18סגנים, מנכ"לים והמתלווה לכך, המנופחת בתולדות המדינה וזאת ללא בושה וללא מצפון.

יו״ר תנועת אומ״ץ למינהל תקין, פליצ׳ה פלד .צילום אומץ

מדובר בעלות שנתית של 228 מיליון ש״ח ס״ה 684 מיליון ש״ח לתקופה של 3 שנים כשהמשק נמצא במצב קריסה עקב משבר הקורונה.

כותבים נציגי התנועה: ״הרכבת הממשלה בעת הזו המסתמנת בהסכם בין הצדדים,  מבטאת  את עוצמת הזלזול, הניתוק והניקור מהציבור בעיקר מהמתרחש בחומרתו והחמרתו של המצב הכלכלי במדינה. לצערנו עובדה זו הינה סטירת לחי והתעלמות מכאבם  ומצבם של מיליון וחצי מובטלים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים, ההולכים ומתאדים לנגד עינינו. תנועת אומ"ץ רואה בכם, את הנושאים באחריות הישירה לדחיפת המדינה לנפילתה הכלכלית״.

בתנועת אומ״ץ מבקשים לתקן את המעוות ולמזער נזקים ככל שניתן ומבקשת לשקול שתי אפשרויות.

אפשרות א': לאמץ את המודל כפי שבא לידי ביטוי בין נתניהו לגנץ: 36 השרים יכהנו ברוטציה, שנה וחצי כל אחד, כך שהממשלה תורכב בשנה וחצי הראשונות במינוי של 18 שרים אשר יתחלפו לאחר שנה וחצי במינויים של 18 החכ"ים הנוספים.


אפשרות ב':
אם בממשלת האחדות רואים צורך ב 36 שרים, מן הראוי יהיה גם כאן, למזער את נזקיה הכלכליים של ממשלה כה רחבה ולקבוע כי משכורתם של השרים, הסגנים והמנכ"לים תעמוד על 50% משכרם.

בתנועת אומ״ץ סבורים שיש להקים ממשלה רזה יותר, מסורבלת פחות וללא תפקידים מיותרים. תנועת אומ"ץ פונה בדחיפות, בכל לשון של בקשה ומבקשת לעצור את רכבת האימים הכלכלית ובכך למזער את הנזק הצפוי והבלתי ראוי בתקופה בה חצה את המיליון מספר המובטלים במשק.

העתקים נשלחו לנשיא המדינה ראובן ריבלין, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.