תנועת אומ"ץ מבקשת הסבר מדוע לא הוקמה ועדת חקירה לאסון במירון

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, הגישה עתירה לבית המשפט העליון למתן צו על תנאי בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

תנועת אומ״ץ עתרה לבית המשפט העליון, למתן צו על תנאי בדרישה מראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ להשיב מדוע לא הניחו על סדר יומה של הממשלה את הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון.

בתאריך 5.5.2021 פנו ראשי התנועה היו״ר, פליצ׳ה פלד, ועורכי הדין פרופ' עו"ד מיכאל קורינאלדי, עורכי הדין יצחק מינא ועמית עוז ליועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, בדרישה להורות לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה, אשר תחקור את מחדלי אסון הר מירון, בו נספו למעלה מ-45 אנשים ומעל 150 איש נפצעו.

בשל המערכה נגד החמאס בעזה עיכבו ראשי התנועה את הגשת העתירה עד סיום הלחימה.

יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא. צילום יחצ אומץ

עם הפסקת האש ועד היום לא נתקבלה תשובה מהמשיבים, היועמ״ש ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ולכן הוחלט בתנועה להגיש את העתירה.

להבנתה של אומ״ץ כל ההליך של הצעת חוק בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא מיותר והממשלה חייבת להחליט על כך בעצמה ואין צורך בחקיקה להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

בתנועת אומ״ץ טוענים שהאסון הנורא במירון התרחש לאחר מספר אסונות רבי נפגעים בעבר, כמו האסון בנחל צפית, שם נהרגו 10 צעירים ואסון שריפת יערות הכרמל שם ניספו 44 בני אדם  מה שמחזק את העובדה שאסון מירון לא היה מתרחש בסביבה מסודרת ששומרת על הפעולות המתחייבות מצד המארגנים השונים באירוע המוני תוך ביצוע הנחיות ונהלי בטיחות הלכה למעשה.

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד מסר: ״אנו מצפים כי הועדה שתמונה תחקור את כל המחדלים שהביאו לאסון הנורא, ובין היתר מחדלים הקשורים במשרדי הממשלה שונים והשרים במשרדים אלה ו/או גורמים נוספים. עולה עוד כי, לכאורה, נשמעו קולות לפתוח את ההר ללא מגבלות״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.