תביעת רשלנות רפואית נגד המרכז הרפואי לגליל בנהריה

עו"ד איאד מטאנס. צילום יח"צ
עו"ד איאד מטאנס. צילום יח"צ

הצוות הרפואי במיון לא ביצע הדמיה לבטן ושחרר הביתה – בחלוף יומיים, התוספתן של ילדה בת 10 התפוצץ וגרם לה נזקי גוף קשים

מאז האירוע סובלת הקטינה מעכו משורה ארוכה של מצוקות פיזיות וקשיים רגשיים כעת היא תובעת באמצעות עוה"ד איאד מטאנס פיצוי מהמדינה "אין ספק שבבדיקת אולטרסאונד פשוטה, ניתן היה, בסבירות גבוהה,  להדגים את התוספתן החולני ולטפל בו כבר בביקור הראשון"

כל קורבן של רשלנות רפואית משלם מחיר יקר, וכשמדובר על ילדה בת 10 בלבד, הנזק גבוה במיוחד ומשפיע על התפקוד משך כל חייה. בגיל 10 התלוננה הקטינה על כאבי בטן, הקאות וחולשה. רופא הילדים בקופת החולים הפנה אותה לבית החולים בנהריה, שם עברה צילום בית חזה ובדיקות מעבדה. האבחנה נרשמה בסיכום הביקור בזו הלשון: "… ככל הנראה מדובר במחלה ויראלית, אין אינדיקציה לאשפוז" – ועל כן שוחררה לביתה עם המלצה להרבות בשתיית מים !!!

כעבור 3 ימים שבה הילדה לבית החולים וזאת לאחר שכאבי הבטן התגברו. הפעם כן בוצע אולטרסאונד לבטן ובעקבותיו הובהלה לחדר הניתוח שם התברר, כי התוספתן שלה התפוצץ וגרם לזיהום מסיבי בחלל הבטן.

לאחר הניתוח, ובעקבות מצבה הרפואי הקשה, אושפזה הקטינה במשך כשבועיים, קיבלה טיפול אנטיביוטי דרך הווריד. מאז המקרה שהתרחש בשנת 2013 ועד היום היא ממשיכה לסבול מכאבי בטן והקאות מעת לעת וחווה מגבלות משמעותיות בתפקוד היומיומי.

"יש להיות זהירים באבחנת דלקת תוספתן אצל ילדים"

עורך הדין איאד מטאנס, מומחה לרשלנות רפואית ודיני נזיקין,  התבסס בתביעה שהגיש בשם הקטינה והוריה, על חוות דעתו של פרופ' אריה איתן, מומחה לכירורגיה כללית, שבין השאר, ניהל משך שנים רבות, את המחלקה הכירורגית בבית החולים לגליל בנהריה.

פרופ' אריה קבע בחוות הדעת, בין היתר, כי "… היו לקטינה מספר רב של סימנים וסימפטומים המחייבים לכלול את דלקת התוספתן באבחנה מבדלת, ובפרט כשמדובר על גיל שבו הסיכון לדלקת זו גבוה.

חוות הדעת מדגישה, כי לצוות הרפואי היו "כל הכלים להגיע לאבחנה הנכונה", וכי היה עליו לבצע ניתוח כבר כשהילדה הגיעה בפעם הראשונה לבית החולים. מרכיב משמעותי ברשלנות הוא היעדר ההתייעצות עם כירורג בטרם הוחלט על שחרורה בביקור הראשון, ובנוסף אי ביצוע אולטרסאונד שהיה, בסבירות גבוהה, מדגים את התוספתן המודלק דבר שהיה מוביל לכריתתו בטרם יתפוצץ.

בכתב התביעה מפרט עו"ד מטאנס גם את הנזקים שנגרמו קטינה והוריה: הוצאות עבור טיפולים רפואיים, נסיעות ועזרת צד ג'; הפסדי שכר להורים; הפסדי שכר עתידיים של בקטינה עצמה עקב הנכות; כאב וסבל רב; ועוד.

התיק יתברר בבית המשפט השלום בחיפה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.