עיריית נוף הגליל השיקה שירות חדש לתושבים: רכב שיתופי

עיריית נוף הגליל השיקה שירות חדש לתושבים: רכב שיתופי

השירות החדש מאפשר לתושבים לשכור רכב מתוך צי של שישה רכבים שעומדים לרשותם בחניה מסומנת במוקדים שונים ברחבי העיר, ובאמצעות אפליקציה ייעודית לנסוע בו לכל יעד שיחפצו למשך מספר שעות או אפילו ליום, בלי לשאת בעלויות הכרוכות באחזקת רכב.

נוף הגליל  הצטרפה השבוע למיזם "הרכב השיתופי" הפועל בהצלחה במספר ערים ברחבי הארץ בשיתוף הרשויות. מדובר בשירות חדש שמאפשר לתושבים לשכור רכב באמצעות אפליקציה ולנסוע בו לכל יעד שיחפצו למשך מספר שעות ואף ליום שלם וזאת בלי לשאת בעלויות הכרוכות באחזקת רכב. המיזם יצא לדרך ביום שלישי השבוע והושק בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העיר רונן פלוט, יו"ר החברה הכלכלית, גזבר העירייה עדי מלכה שמוביל את המיזם ונציגי החברות המפעילות את המיזם: "שלמה סיקס" ו"סיטי קאר". כל אחת מן החברות תעמיד שלושה רכבים להשכרה על בסיס שעתי או יומי בהתאם לצורך.

יו"ר החברה הכלכלית, עדי מלכה, הסביר כי העירייה סימנה 6 חניות  לטובת המיזם, על מנת להנגיש את השירות לשימוש התושבים בעת הצורך. "השרות יפחית את התלות בכלי רכב פרטיים, יעמוד לרשות תושבים שאין ברשותם רכב  ויאפשר לחיילים ולנהגים צעירים להתנייד בקלות, בבטחה ובנוחות בזמן חופשות ובסופי שבוע", אמר.

שירות הרכב השיתופי פועל באמצעות אפליקציה ייעודית אותה הלקוח מוריד לטלפון הסלולארי שלו ודרכה מתקשר עם מוקד השירות ומקבל קוד לתפעול הרכב, לאחר סריקת רישיון הנהיגה ובאמצעות טכנולוגיות מתקדמות. העלויות של תחזוקת הרכב והאפליקציה הן על ידי החברות עצמן, התשלום בגין השירות מתבצע על ידי הלקוחות והעירייה הקצתה שטחי חניה מסומנים לטובת השירות בשלושה מוקדם: פארק הזיתים, רסקו והר יונה.  

ראש העיר, רונן פלוט: "השרות הינו נדבך נוסף בהפיכתה של נוף הגליל לעיר חכמה, ירוקה וידידותית לסביבה. הוא מתחבר לפרויקטים הרבים שהתבצעו בעיר כגון התקנת פאנלים סולאריים לצורך הפקת אנרגיה ירוקה וחיסכון בחשמל, רישות העיר במצלמות אבטחה משוכללות, סימון רמזורים, התקנת לוחות מידע דיגיטליים בתחנות היסעים והנעת חיבור כל העיר לרשת הסיבים האופטיים"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.