מתנדבים להושיט עזרה

צילום: דוברות עיריית חיפה

בסוף השבוע שעבר הסתיימה הכשרה נוספת של מתנדבים תושבי חיפה, במסגרת קורסי סע"ר (סיוע עצמי ראשוני), אותם מקיימת עיריית חיפה בשיתוף עם פיקוד העורף.

במסגרת ההכשרה לקחו חלק תושבים מהשכונות: עבאס, כבביר, חליסה וואדי ניסנאס. מדובר בשכונות בעלות מאפיינים של רחובות צרים ובניה צפופה, דבר אשר עלול להקשות על הגעת כוחות חילוץ בזמן אירוע הרס משמעותי.

ההכשרה נועדה להקנות למתנדבים ידע וכלים מעשיים להתמודדות עם חילוץ מהריסות כתוצאה מרעידת אדמה ולהגשת עזרה ראשונה בסיסית להצלת חיים בשעות הראשונות לאירוע, עד להגעת כוחות החירום וההצלה. במסגרת ההכשרה עברו התושבים שיעורים בתחום החילוץ והעזרה הראשונה ובסיומה ביצעו תרגיל מעשי באתר הרס.

יאיר זילברמן, מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעיריית חיפה: "הסטטיסטיקה מראה ש-95% מהלכודים במקרה של רעידת אדמה חזקה, ניצלו ע״י השכנים ותושבי השכונה ב-24 השעות הראשונות. נתון זה ממחיש את הצורך להכשיר כמה שיותר תושבים להצלת חיים בסיסית, בשכונות הוותיקות ובשכונות הכלואות. עיריית חיפה, יחד עם פיקוד העורף, ימשיכו במתן הכשרות לתושבים, במטרה להציל חיים עד להגעת כוחות הביטחון וגדודי החילוץ של פקע״ר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.