פיילוט הקמת תאי טלפון בבתי משפט לטובת קיום שיח בין עצורים לעורכי דינם במסגרת חוק ההסדרים

קרדיט תמונה: דוברות הרשות השופטת

הנהלת בתי המשפט השיקה בתחילת חודש פברואר פיילוט חדש במסגרתו הוקמו תאים שקופים בבתי משפט נבחרים לטובת קיום שיחת היוועצות בין עצורים לעורכי דינם, זאת כחלק מהוצאה לפועל של החוק שמאפשר קיום דיונים בעניינם של עצורים בהיוועדות חזותית.

מטרת הפיילוט היא לבדוק את היקף השימוש בתאים לצורך היוועצות עו"ד-לקוח בדיונים בעניינם של עצורים ואסירים שמתקיימים בדרך של היוועדות חזותית . ככל שיימצא שיעשה שימוש בתאים תיבחן האפשרות להרחיב את השימוש בהם לבתי משפט נוספים.

הפיילוט צפוי להתקיים במשך חצי שנה בבתי המשפט חיפה, נצרת וראשון לציון. הנהלת בתי המשפט תבצע מעקב מדידה ובקרה אחר תדירות ואופן השימוש בתאים אלו לצורך שיפורו.

לדברי מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל: "מדובר בצעד נוסף למימוש וקיום זכויות עצירים במסגרת חוק ההסדרים במטרה לייעל ולטייב את ההליכים בבית המשפט. עם התקדמות הטכנולוגיה אנו רואים יותר ויותר דיונים שמתקיימים בדרך של היוועדות חזותית ובתי המשפט מתאימים עצמם לשינויים אלו לטובת הציבור. אני תקוה כי תוספת תאים אלו שישמרו על פרטיות העצורים והאסירים בשיחות היוועצות עם עורכי דינם ישפרו ויטיבו את השירות הניתן בבתי המשפט".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.