כרמל מחוברים חזק לקהילה

"החיבור המוצלח בין בית החולים כרמל למחוז חיפה וגליל מערבי מקבל ביטויים רבים ומגוונים וימשיך להביא להישגים והצלחות " כך אמר השבוע מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג. השבוע התקיים בבית החולים קורס ייחודי למומחים ומתמחים ברפואת משפחה של המחוז העוסק במיומנות בגניקולוגיה ובבדיקות גניקולוגיות. הקורס הועבר ע"י ד"ר מורן פז והתקיים בחדר הסימולטורים המתקדם של ביה"ח.

הרופאים רכשו מיומנות דרך תרגול באמצעות דגמים וסימולטורים ממוחשבים. ד"ר פז רופא בכיר במחלקת נשים ויולדות וביחידת הכירורגיה זעיר פולשנית, משמש גם כמנהל מרכז הסימולציה של כרמל הסביר " רכישת מיומנות הבדיקה הגופנית על ידי סטודנט לרפואה מהווה אתגר, קל וחומר כשמדובר בבדיקות אינטימיות, אחת מהן היא בדיקה גניקולוגית. ממחקרים רבים, אנו יודעים כי החשיפה המעשית של הסטודנט ואף הסטז'ר תחת השגחה והדרכה בבדיקות אינטימיות ובפרט גניקולוגית, לוקה בחסר".

 

במסגרת הקשר ההדוק בין כרמל לרופאי הקהילה בחיפה הסביר ד"ר פז, פנו אלי בבקשה לערוך קורס ייעודי של מיומנות בדיקה גניקולוגית למתמחים ברפואת משפחה, אשר אינם מיומנים בביצוע בדיקות אלה ומעוניינים לשפר את מיומנותם בתחום זה הן במצבים חריפים שכיחים ולא מסוכנים, והן במצבים דחופים המצריכים הערכה נכונה, ברור וטיפול בהתאם.

 

בקורס הסימולציה השתתפו עשרה רופאי משפחה, אשר העידו כמעט כולם על הצורך בשיפור מיומנויות בדיקה גניקולוגית של רופאי המשפחה כפי שנערך בקורס זה ואף על השיפור בביטחון, במידה ויעלה הצורך לבצע בדיקה זו במרפאות הראשוניות.

במקביל לקורס הייעודי שנערך השבוע לרופאי המשפחה, מזה מספר שנים המרכז לסימולציה בבית החולים כרמל מעביר סדנאות ייחודיות  לסטודנטים לרפואה שנה חמישית בסבב רפואת נשים ומילדות של בתי הספר לרפואה בצפון הארץ (טכניון ובר אילן) . בסדנאות אלו יכולים הסטודנטים ללא חשש שלהם, של הצוות או המטופלות להעמיק את מיומנויותיהם בבדיקה גניקולוגית במצבי בריאות וחולי בסביבה בטוחה תחת הדרכה.. מחקרים רבים בעולם מעידים כי התנסות על סימולטורים בבדיקות אינטימיות משפרת מיומנויות וכן את הביטחון העצמי בביצוע בדיקות גופניות.

 

מנהל מערך נשים ויולדות בביה"ח כרמל פרופ' עופר לביא ציין בסיפוק רב את שיתוף הפעולה המוצלח בין בית החולים והקהילה. " אין ספק כי המרוויחים הגדולים הם המטופלים שלנו בכללית בכל הצפון. החיבור בין המקצועיות הייחודית של מומחי בית החולים יחד עם הפריסה המאוד רחבה של מרכזי רפואת נשים, ורופאי המשפחה בכללית בצפון מהווים יחד עוצמה רפואית ומקצועית המופנה כולה לטובת מטופלי הכללית .

 

עוד מציין פרופ' לביא כי, "כרופאים מומחים אנו נושאים על כתפינו אחראיות גדולה להכשרה מיטבית של דור העתיד של הרופאים. קיימת חשיבות רבה להערכה תמידית של הכשרת הסטודנט לאורך שנים וכן התמודדות עם הקשיים שבהכשרה, כאשר אחת מהן היא מיומנויות בדיקות אינטימיות של מטופלים. מיומנות לא טובה דייה יכולה להביא להימנעות מבדיקות אלו או ביצוען בצורה לא מיטבית ומכאן להשלכות שליליות על המטופלות. חשוב שנדע כל העת להעריך את הלימוד וההכשרה הניתנים לסטודנט, סטז'ר ומתמחה, ומאידך למצוא דרכים חדשניות תוך מיצוי האמצעים האנושיים והטכנולוגים העומדים לרשותנו".

 

בתמונות – ד"ר מורן פז מכרמל והמשתלמים בקורס בכרמל

קרדיט – צילומים אלי דדון

               

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.