הבעל חולה ומשתמש בקנאביס רפואי באישור. האישה מסרבת שבתם הקטנה תהיה במחציתו

עורכת הדין שרין סולן. הכוהנת הגדולה של הגירושין בישראל

האם בית הדין יאפשר לבעל לראות את בתו בכל זמן שיחפוץ גם אם הוא תחת השפעת סמים? שאלה זו עלתה לדיון בבית הדין הרבני לאחרונה ועוסקת בתקדים יוצא דופן

בני הזוג נישאו לפני כשמונה שנים ולהם בת אחת. במסגרת הליך הגירושין, מבקשת האישה למנוע מאבי הבת להיפגש איתה בנימוק כי "יש כאן מידה מסוימת של סיכון וחשש לשלום הילדה, כשהבעל תחת השפעת סמים". הבעל באמצעות עורכת הדין שרין סולן טען להגנתו כי הוא לוקח את הסם רק לצורך רפואי לשיכוך כאבים בגלל מחלה נדירה ממנה הוא סובל ואין ולא היה שום סיכון לילדה עקב השימוש הרפואי שלו.  יחד עם זה מוסיפה עו"ד סולן בשם הבעל כי "כל רצונה של האישה הוא ליצור ניכור, קרע וריחוק בין האב לבתו".

בית הדין הרבני שדן בשאלה יוצאת הדופן, נאלץ ללכת בין הטיפות בענין זה וקבע כי על הבעל להמשיך ליטול את הקנאביס הרפואי בגלל מחלתו הנדירה, כדי להקל על סבלו, אך קבע במפורש כי מספר שעות לפני הביקור שבו הוא פוגש את בתו, הוא לא ייטול את הסם וינסה לתמרן כך שרק אחרי עזיבת הילדה הוא ייקח  שוב את הקנאביס כדי להרגיע את כאביו.

מדובר בדיון  ובהחלטה חריגה ביותר, שכן לטענת הבעל החלטה זו פוגעת בבריאותו. "האם יעלה על הדעת שאדם הזקוק לכדור נגד כאבים, שגם הוא סוג של סם, לא ייקח אותו בנימוק המורכב כי יש כאן מסוכנות לילד, זו הרי החלטה מרחיקת לכת היכולה לפגוע בבריאות של הבעל ויפה עשה בית הדין שלא נענה לבקשת האישה" טענה עו"ד סולן. האישה מצדה  מתכוונת לערער על ההחלטה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.