ריפוי בעיסוק בכרמל

החודש חגגו ברחבי העולם 101 שנה למקצוע הריפוי בעיסוק, ובישראל מעל  70 שנה וזו סיבה מספיק טובה להאיר את מכון הריפוי בעיסוק המצוין של בית החולים כרמל .  חני הראל מנהלת ריפוי בעיסוק המוכשרת של כרמל מעדכנת כי פרט לשירות למטופלים ולעובדים בכל מחלקות בית החולים שותף צוות המכון גם במרפאות רב מקצועיות ייחודיות כמו מרפאת מעקב פגים וילודים, מרפאה לטיפול בקשיי אכילה והאכלה ומרפאת ALS. צוות המכון הינו חלק מצוותי הבריאות לעובד מקדם נגישות וארגונומיה ומעביר סדנאות מרתקות ומקצועיות לשימור ושיפור הזיכרון.

 

חני וצוות המכון ערכו השבוע מצגת מיוחדת לפני הנהלת בית החולים המורחבת בה הציג צוות המכון  את המגוון הרחב וחדשני של אמצעי אבחנה וטיפול  בהם מבחני נוירולוגיה וקוגניציה , אבחונים וטיפולים מתקדמים לכף היד, מגוון רחב של אביזרי עזר, הצגת כל תחום התפתחות הילד ואת עולם הארגונומיה.

 

" אחת מנקודות החוזקה שלנו ככרמל וכללית היא העבודה עם רצף הטיפול בית חולים קהילה עדכנה חני. במקרים של צורך בטיפול מידי למשל אנו דואגים כבר כשהמטופל באשפוז שמיד יקבלו אותו בקהילה ואם דרושות התאמות ושינויי דיור כמו מטופלים שנפגעו כתוצאה מנפילה וצריכים שינוי של המקלחת והשירותים בבית שכבר יתחילו לטפל ולהתארגן במשפחה עבורם עוד כשהם מטופלים ושוכבים בבית החולים.

 

את העבודה המיוחדת על הרצף הטיפולי הציג צוות המכון של כרמל בכנס הארצי של משרד הבריאות וזכה לשבחים רבים. בנוסף זכה המכון כצוות מצטיין בית החולים בשנת 2017 הוא מוביל כבר 4 שנים ברציפות במקום הראשון בסקר שביעות רצון לקוחות פנים של בית החולים.

 

" שירות הריפוי בעיסוק בבית חולים כרמל ניתן למאושפזים ע"י 9 מרפאות בעיסוק מקצועיות ובעלות ניסיון רב שנים המעניקות שירות בכל טווח הגילאים מלידה ועד הגיל השלישי, הסובלים או עלולים לסבול, מירידה תפקודית עקב טראומה, מחלה, או כל אירוע אחר המשפיע על תפקודו הגופני ו/או הקוגניטיבי של המטופל, מסבירה חני הראל. עבודת הריפוי בעיסוק בבית החולים כוללת הערכה, אבחון, טיפול והדרכה מיטביים ללקוחות בית החולים ומשפחותיהם, תוך מתן דגש לתפקודם במהלך האשפוז ולקראת השחרור. לאחר השחרור מופנים המטופלים להמשך טיפול במכוני הריפוי בעיסוק בקהילה במטרה להבטיח רצף טיפולי. במידת הצורך, מופנים להמשך טיפול ריפוי בעיסוק בביתם על ידי היחידה להמשך טיפול ומעקב כדי לאפשר תפקוד בסביבה נגישה מותאמת ובטוחה.

 

צוות מכון הריפוי בעיסוק של כרמל עובד בצמידות ובשיתוף פעולה עם צוות הפיזיותרפיה , צוותי הדיאטה והדיאטניות של ביה"ח קלינאי תקשורת וכמובן עם כל צוותי הסיעוד והרפואה במחלקות האשפוז ובמכונים השונים. "המטרה המרכזית שלנו היא לעודד אנשים להשתתף ולהיות מעורבים ולקחת חלק בעיסוקים משמעותיים עבורם בפעילויות ובתפקידים שונים בכל גיל ובכל מצב בריאות וגם לקדם שינויים חברתיים שיאפשרו הכללה של אנשים במארג החיים", מסכמת את חודש הריפוי בעיסוק מנהלת המכון בכרמל חני הראל.

 

בצילומים  – חני הראל וצוות ריפוי בעיסוק בעמדת ההדרכה

                     הנהלת כרמל עם צוות ריפוי בעיסוק

צילום אלי דדון

 

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.