למעסיקים אסור לקבל מידע לגבי העבר הפלילי של מועמדים לעבודה: תנועת אומ"ץ לשר סער: אפשר למעסיקים לדרוש מעובדיהם הצגת תעודת יושר

יו"ר אומ"ץ פליצה פלד בקריאה משמעותית. עיבוד מחשב, הללי אורגינל
יו"ר אומ"ץ פליצה פלד בקריאה משמעותית. עיבוד מחשב, הללי אורגינל

ביטחון אזרחי ישראל נמצא תחת מתקפה כפולה, הן טרור והן ארגוני פשיעה למרות זאת, למעסיקים אסור לקבל מידע לגבי העבר הפלילי של מועמדים לעבודה יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד: "העת הנוכחית מחייבת ניקטת צעדים חדים – לרבות שינוי חוק המרשם הפלילי"

חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים אוסר על מעסיקים לחייב עובדים או מועמדים למשרה כזו או אחרת להציג תעודת יושר. למעשה, חוק זה משנת 1981 אף מאיים בהטלת עונש מאסר בפועל של עד שנה על מעביד שיבקש לוודא כי הוא לא מקבל לעבודה אדם שביצע עבירות חמורות.

יו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא. צילום הללי אורגינל

לנוכח גל הטרור, שחלקו בוצע בידי אזרחים ישראלים, והתגברות הפשיעה האזרחית, קוראת תנועת אומ"ץ לשר המשפטים גדעון סער להפעיל את הסמכות שמקנה לו החוק הנ"ל – ולאפשר למעסיקים לדרוש תעודת יושר. "בתקופה שבה הביטחון האישי של כלל אזרחי ישראל נמצא תחת מתקפה", כתבו לשר סער יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, "ישנו רצון טבעי להעסיק אנשים שאפשר לתת בהם אמון מלא".

פליצ'ה פלד ועו"ד מינא ציינו כי חוק המרשם הפלילי כבר כולל סייג משמעותי: על-מנת לעבוד במוסד חינוכי, יש להציג אישור על אי הרשעה בעבירות מין בקטינים. "המחויבות להגנה על ילדינו הרכים ברורה לחלוטין", הבהירו ראשי אומ"ץ, "אך תמוהה בעינינו העובדה כי המדינה בוחרת להפקיר את האזרחים הבוגרים".

בתנועת אומ"ץ, שאחד העקרונות המנחים את פעולתה הוא צדק חברתי, מודעים היטב לחשיבות השמירה על הזכות של כל אדם לפרטיות, לרבות לגבי עברו הפלילי. יחד עם זאת קוראים בתנועה לשר סער לאפשר למעסיקים לדעת האם אדם שמבקש להתקבל לעבודה ביצע עבירות חמורות. "העת הנוכחית מחייבת נקיטת צעדים חדים", אמר פלד, "על-מנת שכל אחד ואחת מאזרחי ישראל יוכל לחיות בביטחון אמיתי".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.