כתב אישום בכפוף לשימוע נגד מ.מ מנכ"ל מכון התקנים לשעבר בגין עבירות של עדות שקר ושיבוש הליכי משפט, בפרשת מצלמות המהירות א-3

פוזיציה!
פוזיציה!

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הודיעה היום לבא-כוחו של מר אילן כרמית, שבתפקידו האחרון שימש כממלא מקום מנכ"ל מכון התקנים, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של עדות שקר ושיבוש הליכי משפט, בפרשת מצלמות המהירות א-3.

בתחילת שנת 2012 אילן כרמית ערך לבקשת משטרת ישראל, חוות דעת מומחה המתייחסת לאמינות מערכת א-3 שהינה מערכת אכיפה אלקטרונית אוטומטית, שיועדה לגלות ולתעד עבירות תנועה ומצויה בשימוש של משטרת ישראל.

בין השנים 2015 – 2017 יחידת התביעות של משטרת ישראל ניהלה בבית המשפט לתעבורה בעכו, תיק פלילי נגד נאשם שהואשם בעבירה של נהיגה במהירות שעולה על המותר, ואליו צורפו תשעה תיקים נוספים שעסקו באותן עבירות. במהלך שנת 2016, לצורך הוכחת תקינות תו התקן של מערכת א-3, הוגשה לבית המשפט חוות דעת של מר אילן כרמית, שלימים התברר כי הכילה מספר פרטים כוזבים. בהמשך לכך, במהלך עדותו של מר כרמית בבית המשפט נמסר על ידו בכזב, כי הוא  נכח ב-10 ניסויי שדה שערכה המעבדה הלאומית בהולנד, וכי ב-490 ניסויים נוספים, נכח עוזרו ממכון התקנים. זאת, שעה שהתברר שכלל לא נערכו ניסויים כאמור בהולנד וממילא לא נכח כל גורם ממכון התקנים בניסויים שנערכו כביכול.

נדגיש כי בעקבות חשיפת הדברים ולאחר התייעצות עם הפרקליטות, הודיעה המדינה לביהמ"ש לתעבורה בעכו כי כרמית מסר בעדותו עובדות שאינן נכונות ומסרה לסניגורי הנאשמים את הראיות הנוגעות לכך. בהמשך לכך, זוכו הנאשמים בעשרת התיקים. בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פלילים), הושהתה פעילות המערכת עד לחודש יולי 2019, אז בתיאום עם פרקליטות המדינה חודשה האכיפה באמצעות המערכת לאחר שנערכו בדיקות מקיפות והתקבלו חוות דעת שמצאו אותה אמינה ומדויקת.

התיק נחקר על ידי להב 433 – יאח"ה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.