חיפה: אישור התקציב העירוני – בישיבת זום

צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ראש העיר שלטה על הישיבה מביתה, ואחרי דיון של 6 שעות באפליקציית זום אושר התקציב בגובה של 2.4 מיליארד ש"ח.

בפעם הראשונה בישראל, ואולי בכל העולם, אושר השבוע תקציב עיריית חיפה לשנת 2020 לאחר דיון שנמשך שש שעות דרך אפליקציית זום.

הדיון האחרון נערך בדרך מאוד לא שיגרתית, אך מחוייבת המציאות.השתתפו בו 31 חברי מועצת העיר והנהלת העירייה. לאחר שהתקבלו האישורים  הנדרשים מהייעוץ המשפטי, החלו בעירייה להיערך לאופרציה הטכנית המורכבת וחסרת התקדים הזאת.

צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ראש העיר, ד"ר עינת קליש רותם, ניהלה את הישיבה מסלון ביתה, כמו גם יתר המשתתפים. אחת הבעיות שצצו: חבר מועצה חרדי, שלא מחזיק בטלפון חכם או במחשב בביתו ולכן לא יכל לנכוח בידיבה.

צוות של העירייה הגיע לביתו עם טאבלט והעביר לו שיעור מזורז בשימוש באפליקציה שהפכה לאמצעי התקשורת הפופולארי ביותר בימי הקורונה. כל השאלות וגם הויכוחים התנהלו דרך המסכים וכאמור אחרי שעות ארוכות אושר התקציב, שכולל גם תקציב של 4 מיליון שקלים שיוקצה לעסקים חיפאיים שנפגעו כתוצאה מהמשבר הכלכלי האחרון.

ראש העיר, ד"ר קליש רותם:" אירוע אישור התקציב של עיריית חיפה לשנת 2020, על רקע משבר נגיף הקורונה, היה אירוע מכונן שיכנס לספרי ההיסטוריה. ההתנהלות באמצעים טכנולוגיים אל מול 31 חברי מועצה נעשתה ביעילות, סבלנות, אורח רוח, ומשך שעות רבות. ניכר היה שלמגבלות הטכנולוגיות לא היתה השפעה אפילו לא קלה על ההתעמקות והכניסה לפרטים. "

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.