יו"ר תנועת אומ"ץ פליצ'ה פלד נלחם בכל הכח נגד שחיתות שלטונית

יו״ר אומץ, פליצ׳ה פלד . צילום באדיבות אומץ

עתירת אומ״ץ בעניין אי מינוי מפכ״ל זכתה להתייחסות מיוחדת

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, הגישו עתירה לבג״ץ בתאריך 17.11 20, בבקשה להורות על מינוי דחוף ביותר של מפכ״ל למשטרה.

כותבים ראשי התנועה בפנייתם: ״לא יתכן שבמדינה שומרת חוק יתארך מינויו של מפכ"ל מעל שנתיים בשל סיבות פוליטיות אלה או אחרות.

לתפקידו של מפכ"ל במשטרת ישראל יש אחריות ציבורית מרכזית לאופן ביצוע אכיפת שלטון החוק במדינה, ונראה כי נבחרי הציבור אינם ערים לחשיבות זו ונמנעים מהמינוי כאמור״.

באומ״ץ סוברים כי שיקולים לא ענייניים ואינטרסים זרים מונעים את מינוי מפכ״ל המשטרה. מדובר במצב מסוכן בימי ניהול משבר חריף ברמה מדינית וגלובלית, לכן יש לכפות על הממשלה למנות מפכ"ל לאלתר.

יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא. צילום יחצ אומץ

שופט בית המשפט העליון יצחק עמית קבע כי על המדינה להגיב תוך שלושה ימים לעתירה הציבורית שהוגשה על ידי תנועת אומ”ץ לבג”ץ למתן צו על תנאי למינוי מפכ”ל קבוע למשטרת ישראל.

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד מברך על ההחלטה המהירה של כבוד השופט י. עמית  מבית המשפט העליון על ההחלטה  מתן תגובת  המשיבים: השר לביטחון הפנים, ממשלת ישראל והיועמ״ש, תוך חמישה ימים בעניין העתירה הציבורית הדחופה של תנועת אומ״ץ למתן צו על תנאי למינוי מפכ״ל קבוע למשטרת ישראל.

זאת בשל החשיבות הרבה של מינוי מפכ״ל קבוע בעת הזאת ובימים טרופים אלה כאשר אמון הציבור הרחב ביחס למשטרה הולך ומתערער, דבר הגורם לנזק חברתי ושלטוני בהווה וביתר שאת בעתיד.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.