טקס לציון יום הקדיש הכללי בנהריה

צילומים: דוברות עיריית נהריה
צילומים: דוברות עיריית נהריה

הטקס השנתי לציון יום הקדיש הכללי ולזכרם של הנספים בשואה שמועד מותם אינו ידוע התקיים היום (יום ג') באנדרטת הזיכרון בבית העלמין הישן בעיר. "אין מקום יותר טוב בעולם הזה לחיות בו, בטח ליהודים, זה המקום הכי בטוח בשבילנו עם איכות החיים הכי טובה שיש. מה שהשגנו במשך כ-70 שנה במדינה שלנו הוא בגדר פלא, העוצמות, הבנייה, התשתיות, המעצמה שהפכנו להיות וזה בזכות האמונה והנחישות", אמר בטקס רה"ע רונן מרלי

סמוך לאנדרטת הזיכרון לנספים בשואה בבית העלמין הישן בנהריה, התקיים היום (יום ג') הטקס לציון עשרה בטבת – יום הקדיש הכללי, בו מתייחדים עם זכרם של ששת המיליונים שנספו בשואה ועם כלל הנפטרים, שמקום קבורתם לא נודע.

ביום זה מצוין צום עשרה בטבת, המועד בו החל המצור על ירושלים שהסתיים בחורבן בית המקדש. בטקס השתתפו רב העיר נהריה, הרב ישעיהו מייטליס, ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ראש המועצה הדתית, הרב משה קורקוס, ניצולי שואה, צוערים מבית הספר הרב תחומי שחקים, נציגים מתנועות הנוער בעיר ותושבים מנהריה ויישובי הסביבה.

"בזכות זה שידענו לקום מהאסון מהשואה הנוראה הזו הצלחנו בכוחות עם נחישות, אמונה לבנות פה בית כאן במדינה שלנו, בארץ שלנו על האדמה שלנו כי אין לנו ארץ אחרת וחשוב שנמשיך לספר לדורות הבאים", אמר בטקס ראש עיריית נהריה רונן מרלי, שפנה לשוחרים והצעירים הרבים שנכחו במקום והוסיף, "עכשיו תורכם לסחוב את האלונקה שנקראת ביטחון מדינת ישראל. אין מקום יותר טוב בעולם הזה לחיות בו, בטח ליהודים, זה המקום הכי בטוח בשבילנו עם איכות החיים הכי טובה שיש ואנחנו צריכים לשמור על זה יחד. מה שהשגנו במשך כ-70 שנה במדינה שלנו הוא בגדר פלא, העוצמות, הבנייה, התשתיות, המעצמה שהפכנו להיות וזה בזכות האמונה והנחישות ועכשיו הגיע תורכם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.