חברת הביטוח סירבה לשלם עבור ניתוח הקטנת חזה בטענה: מדובר בניתוח קוסמטי ואסתטי שלא מכוסה בפוליסה

בתביעה נטען: הניתוח הוא צורך רפואי בגלל בעיות בגב ובכתפיים עקב חזה גדול
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

מה מביא אישה כבת 50 לבצע ניתוח להקטנת החזה? שאלה זו תעמוד לדיון בבית משפט השלום בחיפה, בעקבות תביעה שהוגשה נגד חברת הביטוח "הפניקס", המסרבת לשלם עבור הניתוח למרות שהאישה ומשפחתה מבוטחות בביטוח בריאות.

בתביעה הוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף, נטען כי האישה "סובלת מבעיה רפואית בגב ובכתפיים המושפעת ומוחמרת בשל גודל ומשקל שני שדיה, אי לכך הומלץ לה לעבור ניתוח להקטנת חזה הואיל והפתרונות האחרים לא עזרו והיא נותרה עם כאבים והגבלה קשה בגב ובכתפיים". להוכחת טענה זו צורפו מסמכים רפואיים על מצבה.

כאשר פנתה האישה  לחברת הביטוח להפעלת הפוליסה שבידה כדי לממן את הניתוח היא נדחתה בטענה שניתוח זה לא כלול בפוליסה ,שכן על פי התנאים "המבטח לא יהיה אחראי ולא ישלם ע"פ פרק זה כל תביעה הקשורה בניתוחים קוסמטיים או אסתטיים…"

לדברי התביעה לא מדובר כלל בניתוח לשיפור המראה הקוסמטי, אלא בניתוח שנועד לפתור בעיות רפואיות אורתופדיות המציקות לאישה ומהן היא סובלת. "יש לציין כי אילולא הבעיה האורתופדית החריפה הייתה התובעת מרוצה ומאושרת ולא הייתה מעוניינת בניתוח שכזה או בדומה אלמלא ההכרח הרפואי להקטין את שדיה" נאמר בכתב התביעה..

עו"ד סאמי אבו ורדה מציין כי היו מקרים בעבר שחברות הביטוח שילמו עבור ניתוחים מסוג זה כאשר הסיבה היתה רפואית וזאת בהתאם לתנאי הפוליסה, כך שגם במקרה זה, אין כל עילה למנוע את הפעלת פוליסת הביטוח למימון הוצאות הניתוח.

התביעה דורשת מבית המשפט להורות לחברת "הפניקס" לשלם לאישה סך של 40,000 שקל בצירוף ריבית והצמדה כחוק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.