השוחט שחט אלפי עופות ביום והידיים שלו כאבו…

פנה לבית הדין לעבודה להכיר בו כ"נפגע עבודה"
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה


עבודתו של שוחט מיומן, כוללת ביצוע עבודת השחיטה על פי ההלכה היהודית במספרים גבוהים מאד של אלפי עופות ביום. מה הפלא שלאחר שנות עבודה רבות יפגע הדבר בכפות ידיו?

זה מה שקרה לאחד השוחטים הוותיקים באזור הצפון, שסובל מכאבים ודרישתו להכרה במצבו כ"פגיעה בעבודה נדחתה על ידי הביטוח הלאומי.

באמצעות עו"ד  סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזיקין וביטוח לאומי, הגיש השוחט בשנות ה-50 לחייו תביעה לבית הדין לעבודה, בבקשה להכיר  בכאבים שלו  במרפקים, בכפות הידים ובשורש כף היד כפגיעה מעבודה.

בתביעה נטען כי  הוא  עובד כבר כ-20 שנה במשחטה  ובמהלך עבודתו הוא" שוחט כ 5,000 עופות מדי יום באינטרוולים בני 40 דקות, לאורך כל יום העבודה, ככלל יום עבודתו ארך בין 6 ל-12 שעות, במשך 5 ימים בשבוע".

לדברי עורך הדין עבודה זו  מורכבת " ממאות תנועות החוזרות על עצמן, אשר כל אחת מהן גורמה לנזק זעיר ובלתי הפיך" לפני כשנתיים הוא התחיל לסבול בנוסף לכאבים גם "תחושת נימול באצבעות הידיים".

הוא פנה לקבלת טיפול רפואי ומומחה בכירורגיה אורתופדית קבע שהוא סובל  "מתסמונת התעלה הקרפאלית בשני הידיים". חוות דעתו של המומחה צורפה  לתביעה.

כאמור, המוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתו להכרה כפגיעה בעבודה בטענה ש הליקוי הרפואי ממנו הוא סובל הינו תוצאה של תחלואה טבעית וכי לא הוכח קיומם של אירועים תאונתיים זעירים תוך כדי ובמהלך עבודתו".

עו"ד סאמי אבו ורדה מדגיש כי תסמונת התעלה הקרפאלית הוכרה כפגיעה בעבודה אצל קלדניות שמשתמשות הרבה כפות הידיים לצורך עבודתן ואין שום סיבה שגם שוחטים לא יוכרו עקב השימוש החוזר בידיהם כנפגע עבודה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.