הותרו לפרסום שמותיהם של כל החשודים המעורבים ברשת להברחת שעוני יוקרה ותכשיטים בשווי של מיליוני שקלים, באמצעות בלדרים

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, כב' השופט חגי טרסי, התיר לפרסם את שמו של אבי קורן, החשוד כי הפעיל רשת להברחת שעוני יוקרה בשווי מיליוני שקלים באמצעות בלדרים. עוד הותר לפרסום שמה של הבלדרית, שושן בניטה.

בשבוע שעבר הודיעה הרשות כי במסגרת פרשה הנחקרת  על ידי יחידות חקירות מכס ומע"מ באר שבע, יחידת יהלום ומכס נתב"ג, נחשפה רשת מאורגנת, המונה לפחות 6 מעורבים, שפעלה בשנתיים האחרונות להברחת שעוני יוקרה ותכשיטים לישראל. החשודים הובאו ביום רביעי (27.2.19) אחר הצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרם.

 

כב' השופטת שירלי דקל נוה, מבימ"ש השלום בראשל"צ הורתה על מעצרם של החשודים ב 8-5 ימים, למעט חשוד אחד ששוחרר בערבות (בשל נסיבות אישיות). כב' השופטת לא ראתה מניעה לפרסום שמות כל החשודים אך נעתרה לבקשת שניים מהחשודים לאסור זמנית את פרסום שמם. כעת, עם קבלת ההחלטה בבית המשפט המחוזי הותר פרסום שמו של אבי קורן. הואיל ולא הוגשה בקשת ערעור מטעמה של שושן בניטה, ניתן לפרסם גם את שמה. יתר החשודים בפרשה, ששמם פורסם  כבר בשבוע שעבר, הם  ליאור ביריזדה, יניב בסון, עדן קינן ושחר מזרחי.   

 

על פי הבקשות למעצר שהוגשו לבית המשפט, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות המסים עלה החשד כי החשודים מנהלים מאז שנת 2017 רשת ענפה של מבריחים להברחת שעוני יוקרה דוגמת PETTEK PHILLIP  ו-ROLEX. השעונים המוברחים נמכרים בארץ במחירים של עשרות אלפי דולרים עד למאות אלפי דולרים, לכל שעון. פרסום השעונים, לצורך מכירתם, בוצע בשיטתיות ברשת האינטרנט, באתרים וברשתות חברתיות  כגון פייסבוק ואינסטגרם.

 

בהתאם לבקשות למעצר, החשודים קשרו קשר לביצוע הברחת השעונים ומכירתם ללא דיווח לרשות המסים, תוך שהם גורפים מיליוני שקלים וללא תשלום מס כחוק.

 

על פי החשדות המפורטים בבקשות למעצר, מפעיל הרשת הוא אבי קורן תושב סביון, המוכר לרשות המסים עוד משנת 2015, מהברחות קודמות של שעוני יוקרה. השעונים והתכשיטים המוברחים נרכשו על ידי החשוד המרכזי במספר מדינות והוברחו לישראל תוך שימוש בבלדרים ושווקו באמצעות חשודים נוספים ללקוחות יידועי שם בישראל וכל זאת מבלי לדווח על העסקאות לרשויות המס. האומדן הראשוני של היקף העבירות עומד על סכום של כ- 6 מיליון ₪ לפחות.

 

לאחר שבוצעו פעולות איסוף מודיעיניות ע"י יחידת מודיעין של הרשות ופעולות חקירתיות סמויות, עברה החקירה בשבוע שעבר  לחקירה גלויה כששני מבריחים: שושן בניטה וליאור ברינזדה, נכנסו לישראל דרך נתב"ג ועברו במסלול הירוק ללא הצהרה שברשותם יחדיו 4 שעונים בשווי מצטבר של מאות אלפי אירו, לכל אחד מהם.

 

בחיפוש שנערך בשבוע שעבר, בהשתתפות יחידת כלבני רשות המסים (המאומנים באיתור כספים), בביתו של החשוד המרכזי, נתפסו 4 שעוני יוקרה, תכשיטים משובצים יהלומים רבים, סכום של 48,000 ₪ במזומן (בהודעה הקודמת נכתב בשוגג 480,000 ₪) וכן 3 רכבי יוקרה כגון פרארי פורשה. בנוסף לכך, במסגרת החיפושים שנערכו הבוקר אצל יתר החשודים נתפסו עשרות שעוני יוקרה נוספים, החשודים גם הם כמוברחים, בשווי כספי נוסף של מיליוני ₪ וכן 2 רכבי יוקרה.

 

כל החשודים נחקרו ומסרו גרסה אשר קושרת אותם לביצוע העבירות ומחזקת את החשדות נגדם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לקריאה נוספת

פייסבוק

אינסטגרם

טוויטר