דוברות הרשות השופטת: דברי נשיאת בימ"ש העליון, השופטת אסתר חיות, בטקס הצהרת אמונים לשופטים בפני נשיא המדינה

בית המשפט דחה תביעת בת זוג לשעבר לקבלת חלקה בכספי זכייה בלוטו של בעלה לשעבר, אשר ביחס לתשלומם הגיעה לידה ראיה ברורה 5 שנים לאחר איזון המשאבים ו-25 שנים לאחר הזכייה

שלום רב,

מצ"ב דברי נשיאת בימ"ש העליון, השופטת אסתר חיות, בטקס הצהרת אמונים לשופטים בפני נשיא המדינה.

מתוך דבריה:

"למרות המתכונת המצומצמת, הטקס היום, וכמוהו גם הטקס הנוסף הצפוי להתקיים בעוד כחודש, מרגשים ומשמחים אותי באופן מיוחד.

נבחרו 72 שופטים, שופטות, רשמים ורשמות לכל ערכאות השיפוט ברחבי הארץ. זאת לאחר שעברו תהליך ארוך של מיון קפדני וממצה. מדובר במילוי חסר של כעשרה אחוז ממצבת כוח האדם השיפוטי במערכת. חסר זה הכביד מאוד על יכולתנו להעניק לציבור את השירות שהוא ראוי לו.

בניגוד לפרסומים כאלה ואחרים, אני מבקשת להדגיש כי מאז תחילתו של משבר הקורונה ועד היום, לא ננעלו שערי בתי המשפט אף לא ליום אחד. אדרבה, קיצרנו את פגרת הקיץ, הטמענו טכנולוגיות חדשניות ובהן, בין היתר, הטכנולוגיה של היוועדות חזותית.

אני מבקשת להודות לשר המשפטים היוצא, מר אבי ניסנקורן, אשר בתקופת כהונתו הקצרה השכיל להבין את צרכי המערכת וקידם את הטיפול בהם ביעילות ובנחישות.

נבחרתם לתפקיד בשל איכות מקצועית ואישית, אף שהיו מי שניסו להכשיל את עבודת הוועדה ולהשליט שיקולים אחרים לבחירת שופטים. הניסיונות לגרור את מערכת בתי המשפט לתוך המגרש הפוליטי – שנותיהם כשנות המדינה, והם נדונו לכישלון כאז כן היום.

המועמדים שנבחרו בישיבות הוועדה משקפים את כל רבדי האוכלוסייה הישראלית ומעידים כמאה עדים על כך שאמת המידה המכרעת לבחירתם הייתה מצוינוּת במשפט ובמעלות אנושיות.

אילו נשאל אורח לרגע בארצנו מיהי ואיזו היא הרשות הטעונה תיקון וטיפול דחופים במיוחד, אינני בטוחה כלל וכלל שהיה מצביע על הרשות השופטת. אדרבה, בתוך הכאוס הפוליטי וחוסר היציבות השלטונית המלווים את חיינו כבר עת ארוכה, אני מרשה לעצמי לומר כי למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד. ולכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו, הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה. יש להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כי הניסיונות לגרור אותה ואת שופטיה אל השדה הפוליטי הם מסוכנים."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.