בתנועת אומ״ץ טוענים כי הפרטת רמ״י, רשות מקרקעי ישראל, לא תביא לפיתרון בעיית הדיור ומתנגדת להפרטתה

יו״ר אומץ, פליצ׳ה פלד . צילום באדיבות אומץ

ראשי התנועה טוענים כי גורמים פוליטיים פועלים להפרטת רמ"י ודורשים לא לעשות כל צעד שעניינו הפרטת קרקעות המדינה לידיים פרטיות

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא, פנו בשבוע שעבר לשרת הכלכלה, אורנה ברביבאי ושר השיכון, זאב אלקין, בבקשה לא להפריט את מנהל מקרקעי ישראל.

להבנת ראשי התנועה, כפי שמשתקף באמצעי התקשורת השונים, עולה כי גורמים פוליטיים פועלים להפרטת רמ"י וזאת בנימוק כי בכך תיפתר בעיית מחסור הדיור לציבור.

ראשי התנועה טוענים כי הנזק הבלתי הפיך שיגרם כתוצאה מהפרטת רמ"י, העברת קרקעות המדינה לידיים פרטיות, יאפשר מניפולציות מסחריות רבות, יפגע אנושות באינטרס הציבורי ויפגע אותו ציבור שהמדינה מבקשת לסייע לו, חיילים משוחררים, זוגות צעירים, משפחות מוחלשות, קשישים וכמובן בשליטה על קרקעות המדינה.

עו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית ליד אומץ. צילום פרטי אומץ

להשקפתה של אומ״ץ, העברת השליטה על קרקעות המדינה לידיים פרטיות, רק יאפשר לחברות פרטיות לעשות הון על חשבון הציבור מבלי לטפל ולראות את סדרי העדיפויות הלאומיים בתחום חיוני וחשוב זה.

כותבים ראשי התנועה בפנייה: ״כיום, רמ"י מטפלת באמצעות מכרזים מחיר למשתכן שמסייע לזוגות צעירים בהקצאת קרקעות למטרות ציבוריות, כגון בתי חולים, בתי ספר, מוסדות ציבור וחינוך שונים ולפיכך וכאשר תעבור שליטת הקרקעות מרמ"י לידיים פרטיות, ללא ספק הדבר יפגע בציבור הרחב״.

בתנועת אומ״ץ טוענים כי לפוליטיקאים אצה הדרך לעשות הון פוליטי ופופוליסטי על חשבון פגיעה באינטרס הציבורי.

בתנועת אומ״ץ מבקשים למנוע כל כוונה להפריט את רמ"י כדי לשמר את קרקעות המדינה למטרות ציבורית ואף לשמור קרקעות רזרביות לדורות הבאים.

תנועת אומ"ץ מבקשת באופן שאינו משתמע לשני פנים להימנע מלעשות כל צעד שעניינו הפרטת קרקעות לידיים פרטיות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.