בית המשפט מחק את בקשת ההורים לצו מניעה ותמך בעמדת עיריית עפולה

אבי גולדהמר

בעתירה שהגישו קבוצת הורי תלמידי כיתה ז' לבית המשפט המחוזי בנצרת ובה ביקשו לבטל את החלטת העירייה להעביר את התלמידים למבנה בית ספר סמוך, דחה השופט יוסף בן חמו את הבקשה. בא כוח העירייה: "אני מברך על ההחלטה של ההורים למשוך את הבקשה". 

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את בקשת צו המניעה שהגישו קבוצת הורים של תלמידי כיתות ז' ב"אורט אלון" לבטל את החלטת מינהל החינוך העירוני להעביר את התלמידים למבנה אחר, סמוך לבית הספר. משמעות ההחלטה: תלמידי כיתה ז' ייפתח מחר את שנת הלימודים במבנה "חממת אלון" שמשמש כבית ספר "אכסניה" זמני עד לבניית תיכון שש-שנתי חדש.

כזכור, לפני כשנה הגישה העירייה בקשה להקמת תיכון ממלכתי שש-שנתי חדש, שלישי במספר, וזאת בעקבות הגידול הדמוגרפי המואץ לעיר עפולה שמציב אותה במקום הרביעי בישראל בהגירה חיובית עם 3,000 תושבים חדשים בשנה. בעקבות הגידול במספר התלמידים, כאמור, ובעקבות פערים שנוצרו בבינוי מוסדות חינוך בשנים האחרונות, הוביל ראש העיר אבי אלקבץ רפורמה חיובית בבינוי מוסדות חדשים ובשנתיים וחצי האחרונות נבנו כ-30 כיתות גן חדשות, ששני בתי ספר חדשים ובימים אלה החלה בנייתו של בית ספר שלישי, שלושה בתי ספר הורחבו (וביניהם בית הספר "אורט אלון") ובימים אלה נמצאים בשלבי תכנון שונים בתי ספר נוספים וביניהם בית הספר התיכון החדש.

במהלך הדיון הבוקר, במסגרתו ביקש בא כוח העותרים לבטל את החלטת העירייה ולהורות להם להציב בתיכון אלון מבנים יבילים (קרוואנים). השופט בן חמו התייחס בפתח הדיון לשאלה האם העותרים נבחרו כמייצגים באופן רשמי ומדוע העתירה הוגשה סמוך לפתיחת שנת הלימודים למרות שעודכנו על המעבר כבר לפני כחודש ימים.

בהמשך הציע השופט לעותרים לבחון את האפשרות למשוך את העתירה שכן אם לא יעשו זאת ייאלץ לקבוע הוצאות. בעקבות דבריו של השופט התדיינו העותרים והחליטו למשוך את העתירה לאלתר . "לאחר ששמענו את הערות בית המשפט מבקשים לחזור בנו מהבקשה" ציין עורך הדין של קבוצת ההורים.

היועץ המשפטי החיצוני של העירייה, עו"ד אבי גולדהמר, אמר לאחר ההחלטה: "אני מברך על החלטת העותרת למשוך את בקשתה. כמובן שלא נדרוש הוצאות בנסיבות אלה ובשם ראש העיר והנהלת העירייה אנו שמחים ששנת הלימודים תיפתח כראוי וההורים יתייצבו עם ילדיהם לפתיחת שנת הלימודים ובהתאם לחוק".

בעיריית עפולה בירכו על ההחלטה ואמרו: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבל את עמדת העירייה. לאחר חודשיים של עבודה קשה של כלל עובדי העירייה, במהלכם הושקעו כ-800 אלף שקלים בשדרוג כיתות, הקמת מעבדות, הקמת וחידוש שני מגרשי ספורט, הקמת חדרי שירותים חדשים ועוד בסיומם קיבל בית הספר כמו שאר מוסדות החינוך בעיר את כלל אישורי הבטיחות, ייפתחו מחר עיריית עפולה ומינהל החינוך העירוני את שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.