בית המשפט העליון דחה עתירה להקמת בית ספר ערבי בנוף הגליל

בית המשפט דחה תביעת בת זוג לשעבר לקבלת חלקה בכספי זכייה בלוטו של בעלה לשעבר, אשר ביחס לתשלומם הגיעה לידה ראיה ברורה 5 שנים לאחר איזון המשאבים ו-25 שנים לאחר הזכייה

העליון הותיר על כנה את פסיקת המחוזי ודחה ערעור שהוגש על על ידי מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, האגודה לזכויות האזרח בישראל וקבוצת הורים ערבים תושבי העיר.

שופטי העליון כמו גם המחוזי קיבלו את עמדתה של עירייה, לפיה הרוב המוחלט של ההורים הערבים איננו מעוניין כלל בהקמת בית ספר ערבי. העירייה ביססה את עמדתה על נתוני סקר מקיף שביצעה בקרב כלל ההורים הרלוונטים לנושא העתירה. הסקר בוצע בשיתוף עם נציגי סיעת "דו קיום" הערבית במועצת העיר ונציגיה היו שותפים בכל ההליך " אם אין ביקוש מצד ההורים אין צורך להוציא כספים ומשאבים על הקמת בית ספר נוסף" נימקה העירייה את עמדתה. הרכב השופטים שדן בערעור : השופטת ברק ארז והשופטים אלרון וגרוסקופף.
השופטת ברק ארז הייתה בעמדת מיעוט וסברה כי יש מקום לקבל את עתירת המערערים בעיקר שם ערך השוויון בחינוך. השופטים אלרון וגרוסקופף לעומתה קיבלו את עמדת העירייה ומשרד החינוך ולפיכך ברוב דעת הההרכז נדחה הערעור ופסיקת המחוזי נותרה על כנה. ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט מסר בתגובה:" אנו מכבדים את בג"ץ והחלטותיו "

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.