ביהמ"ש השלום בחיפה נתן צו האוסר מכירת מסמך היסטורי משנת 1948 בין מפקד צה"ל ומפקד האצ"ל על רקע "פרשת אלטלנה"

פוזיציה!
פוזיציה!

בית המשפט השלום בחיפה (בפני כב' השופטת סיגלית מצא)  נעתר לבקשה הדחופה של המדינה למתן צו מניעה ארעי האוסר למכור במכירה פומבית את טופס ההסדר המקורי שנוצר על רקע "פרשת אלטלנה" ההיסטורית בין מפקד צה"ל   ומפקד כוחות האצ"ל באזור כפר ויתקין מיום 22.6.1948  .

פרקליטות מחוז חיפה – אזרחי הגישה באמצעות עורכת הדין עינת שטרמן-כהן לבית המשפט השלום בעיר בקשה דחופה למתן צו מניעה ארעי במעמד צד אחד האוסר על מר מרדכי אלון, תושב בנימינה גבעת עדה וכן על בית מכירות פומביות – "פעם שלישית"  או מי מטעמו למכור את טופס ההסדר בין מפקד צה"ל ומפקד האצ"ל באזור כפר ויתקין מיום 22.6.1948 עליו חתומים  אל"מ דן אפשטיין (לימים דן אבן מפקד חטיבת אלכסנדרוני) שהיה מפקד כוחות צה"ל באזור כפר ויתקין ויעקב וינירסקי (לימים יעקב מרידור) שהיה מפקד כוחות האצ"ל באזור כפר ויתקין במכירה פומבית הצפויה להיערך היום  בשעה 19:00, בבית המכירות "פעם שלישית" בבנימינה.

עו"ד עינת שטרמן- כהן ציינה בבקשה כי מדובר במסמך היסטורי מתקופה מכוננת ומפרשה מכוננת בתולדות מדינת ישראל, אשר נערך ונכתב על ידי מפקדים שפעלו מטעם צה"ל והאצ"ל, על ידי גורמים בכירים במערכת הביטחון והצבא. המסמך ההיסטורי הינו קניינה של מדינת ישראל ולצה"ל, ובעלי חשיבות לאומית ציבורית מהמעלה הראשונה, כחלק מפרשה היסטורית עליה דובר וידובר- "פרשת אלטלנה"- וערכו לא ישוער.  המסמכים ההיסטוריים אינם הרכוש הפרטי של מאן דהוא, לרבות ובפרט לא המשיבה, ואין למשיבה כל זכות למכרם בשוק החופשי או לבצע כל דיספוזיציה בהם במטרה להשיא מהם רווחים לעצמה ולמוכרים. בהקשר זה יצוין כי למדינה אינטרס עליון בשמירה על נכסיה וקניינה ובמיוחד על נכסים מהסוג דנן, והיא רואה בשמירה זו חלק בלתי נפרד מהנאמנות אותה היא חייבת כלפי הציבור והדורות הבאים. לפיכך, אי מניעה של המכירה הפומבית עלול לכרסם ביכולת המדינה להגן על קניינה ונכסיה, ולפגוע במורשתה התרבותית וההיסטורית – לטובת הציבור הישראלי, בדור הזה ובדורות הבאים. "

בית המשפט קיבל את בקשת המדינה ונתן צו האוסר מכירות המסמך עד למתן החלטה אחרת וקבע דיון במעמד הצדדים ליום 16/12/19 .

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.