אקדח דבק לטיפול בפציעות

 

 

 

חוקרים בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון פיתחו טכנולוגיה חדשה לטיפול בפציעות חמורות: אקדח דבק חם להדבקת רקמות

 

רוב הפציעות החמורות מטופלות כיום באמצעים כגון סיכות ותפרים שחסרונותיהם רבים: הם מכאיבים מאוד למטופל, משאירים צלקות, דורשים מיומנות גבוהה מהרופא ולעיתים דורשים הסרה כעבור תקופה מסוימת. דבק רפואי, לעומת זאת, צפוי להביא לתוצאות רפואיות וקוסמטיות טובות יותר.

כיום קיימים דבקים רפואיים המשמשים ברפואת עור ובהקשרים אחרים, אולם השימוש בהם מוגבל מסיבות שונות: רעילות גבוהה המתירה שימוש על פני העור בלבד, התקשות הפוגעת בגמישות האיבר המטופל, הדבקה שאינה חזקה מספיק ועוד. זה הרקע לחתירה הנמשכת לפיתוחו של דבק שיתאים לרקמות יעד שונות, לא יהיה רעיל, יהיה גמיש לאחר התקשותו ויתכלה בגוף בתום פעילותו.


במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת – Functional Materials Advanced מציגים פרופ’-משנה בעז מזרחי, ראש המעבדה לביו-חומרים והדוקטורנטית אלונה שגן דבק רקמות חזק מאוד, לא רעיל, הנותר גמיש גם לאחר התמצקותו.

המסת הדבק ומריחתו על הרקמה הפגועה מבוצעות באמצעות אקדח דבק חם. בניגוד לאקדחי הדבק המוכרים לנו, כאן מדובר באקדח המחמם את הדבק לטמפרטורה מתונה – מעט מעל חום הגוף – כדי לא לגרום כוויה. לאחר מריחת הדבק הוא מתקשה במהירות ותוך שבועות אחדים הוא מתפרק. הדבק מותאם גם להדבקת רקמות פנימיות, והוא חזק פי 4 מדבקים קיימים המשמשים למטרה זו. הוא נבדק על תאים ועל חיות מעבדה ונמצא יעיל ובלתי רעיל.

החוקרים מעריכים כי הקונספט החדש יוביל לפיתוח התקנים שיצמצמו את השימוש בתפרים ובסיכות, יאיצו את תהליך ההחלמה ויצמצמו את הצלקות הנותרות.

 

הדוקטורנטית אלונה שגן. צילום דוברות הטכניון

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.