תזכורת! היום ומחר בשעות הבוקר יבוצע ניסוי התרעות ראשון במסגרת שבוע המוכנות וההיערכות לחירום הנערך השבוע בחיפה

מצ"ב צילומים מפעילות שבוע המוכנות בבי"ס "המגינים" בקריית-חיים קרדיט צילום: דוברות עיריית חיפה
מצ"ב צילומים מפעילות שבוע המוכנות בבי"ס "המגינים" בקריית-חיים קרדיט צילום: דוברות עיריית חיפה

במסגרת שבוע המוכנות, המתקיים השבוע, ייערך היום (רביעי, 15.12) ניסוי
התרעה בכל אחד מחמשת החבלים להם חולקה העיר, בזה אחר זה.

להלן מועדי ההתרעות:
קריית חיים ושמואל – 10:05
נווה שאנן ורמות כרמל – 10:15
חיפה מערב – 10:25
חיפה מפרץ והקריות – 10:35
כרמל, הדר והעיר התחתית – 10:45

במהלך הניסוי יתרגלו מוסדות החינוך כניסה למרחבים מוגנים.

למחרת, יום חמישי, 16.12, יבוצע ניסוי נוסף, בשעות הערב:
קריית חיים ושמואל – 18:05
נווה שאנן וברמות כרמל – 18:15
חיפה מערב – 18:25
חיפה מפרץ והקריות – 18:35
כרמל, הדר והעיר התחתית – 18:45

במהלך ניסויי ההתרעות תפעל אפליקציית פיקוד העורף ותתריע מייד עם הישמע האזעקה. על כן, מומלץ לתושבים להוריד את האפליקצייה פיקוד העורף, אשר באמצעותה יוכל לקבל כל תושב התראה אישית כהודעת "פוש", על פי המיקום בו יימצא והזמן העומד לרשותו להיכנס למרחב מוגן (דקה).

שבוע המוכנות, הנערך השבוע בחיפה, החל מיום ראשון ועד יום חמישי, 12-16.12, על ידי פיקוד העורף ועיריית חיפה, נועד להעלות את רמת המוכנות של תושבי העיר למצבי חירום, מתוך הבנה, כי היערכות מוקדמת של התושבים, מחזקת את החוסן ועשויה להציל חיים.

במהלך שבוע זה מקיימים מאות חניכי תנועות הנוער, יחד עם חיילי פיקוד העורף ועובדי עיריית חיפה, פעולות הסברה במוסדות החינוך, במתחמי קניות ובמסגרות יום לקשישים ובתי האבות. כמו כן מוקמות עמדות הסברה על-ידי חיילי פיקוד העורף בקניונים ובמוקדי התקהלות נוספים ברחבי העיר. פעילות ההסברה, המתקיימת בעברית, ברוסית, בערבית ובאמהרית, מתמקדת בדרכי הכנת הבית לחירום, באיתור המרחב המוגן וכן במתן המלצות למצרכים ולציוד הנדרשים לשעת חירום.

בנוסף, מתמקדת הפעילות בהטמעת חמשת איזורי ההתרעה החדשים, להם חולקה העיר, אשר יאפשרו לתושבים שגרת חירום נוחה יותר, בה יידרשו להיכנס למקלטים רק כאשר האיום יוכוון לאיזור מגוריהם.

לקראת שבוע המוכנות, הפיץ פיקוד העורף בשיתוף העירייה סקר אינטרנטי, שהופץ בקרב תושבי העיר, אשר נועד לבחון את תחושת המוכנות של תושבי העיר לחירום. תוצאות הסקר ישמשו ככלי עבודה להמשך הכנת הרשות ותושבי העיר לחירום.

דגש נוסף מושם במהלך השבוע בשיפור המיגון האישי של התושבים. במסגרת זו נקראים התושבים להכין את המקלטים המשותפים ויכולים לפנות למוקד העירוני 106 ולבקש את עזרת העירייה בפינוי תכולת המקלטים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.