תושבי נוף הגליל, סופרים אתכם!

צילום נוף הגליל

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, נפגש עם הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס, פרופ' דני פפרמן ודן עמו בקידום מפקד האוכלוסין בנוף הגליל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תחל החודש בביצוע החזרה הכללית למפקד האוכלוסין 2021 בו ישתתפו 52 יישובים בתוכם נוף הגליל. במסגרת ההיערכות לביצוע החזרה הכללית למפקד האוכלוסין, שנה לפני ביצועו בפועל, נפגשו ביום רביעי שעבר הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס, פרופ' דני פפרמן וראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט. השניים דנו בקידום המפקד בעיר ושיתוף התושבים. 

פרופ' פפרמן הסביר כי ייחודו של המפקד המתוכנן הוא באפשרות לאיסוף נתונים עדכניים ואיכותיים שיניבו שיפור משמעותי באיכות חיי תושבי ישראל. ראש העיר פלוט ברך על צירופה של נוף הגליל למדגם וציין כי הנתונים  הם כלי עבודה חשוב המהווה בסיס לתכנון יעיל ונכון קדימה. "אני קורא לתושבי נוף הגליל הנדגמים להשיב לשאלון המפקד ולשתף פעולה", אמר פלוט.

במהלך חודש יוני הנוכחי תבצע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חזרה כללית למפקד האוכלוסין הלאומי בהשתתפות 52 יישובים. מפקד האוכלוסין הוא פרויקט איסוף הנתונים הגדול של ישראל המתבצע אחת לעשור ומשקף תמונת מצב מלאה ומהימנה אודות כלל תושבי ישראל בהיבטים דמוגרפיים- חברתיים וכלכליים. פרופ' פפרמן הודה לראש העיר פלוט על שיתוף הפעולה. "אני רואה בקיומו של המפקד חשיבות רבה", אמר בסיכום הישיבה והוסיף כי  "מטרתו המרכזית של המפקד היא קבלת תמונה מלאה ומהימנה ובכלל זה נתונים דמוגרפיים, חברתיים וכלכליים. יחודו של המפקד המתוכנן הוא באפשרות לאיסוף נתונים עדכניים ואיכותיים שיניבו שיפור משמעותי באיכות חיי משתתפי המפקד. בישיבה השתתפו ניצן הכהן, האמון על עבודת השדה במפקד וגלית מרקוביץ', מנהלת  מרחב העמקים בלמ"ס.

החזרה כללית למפקד תחל ב-28 ביוני 2020. 6% בלבד מתושבי נוף הגליל יתבקשו להשיב לשאלון המפקד המתייחס לכל המתגוררים במשק הבית. המענה על השאלון הוא חובה על פי חוק והנתונים הנאספים בו תוך שמירה על סודיות הנתונים ופרטיות הנדגמים.
יצוין במדינת ישראל בוצעו עד כה ששה מפקדי אוכלוסין. המפקד הראשון היה עם קום המדינה ב-1948, אחריו נערכו המפקדים אחת לעשור.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.