שדרות מייק ברנט נחנכו בחיפה

לראשונה בישראל הונצח שמו של מי שנחשב עד היום לזמר הישראלי המצליח ביותר בחו"ל בכל הזמנים

45 שנים לאחר מותו הטראגי, נחנכו הערב [ד'] בשכונת קריית אליעזר שבחיפה, שדרות מייק ברנט לא רחוק מהמקום בו גדל ברחוב שרה 10 שבעיר התחתית. ברנט הנחשב לכוכב הישראלי הבינלאומי המצליח בכל הזמנים הונצח בפאריז בכיכר הנושאת את שמו ואולם בישראל זו הפעם הראשונה בה מונצח הזמר שהיה בן 28 בלבד במותו.

ראש העיר עינת קליש רותם: "היום אנחנו מתקנים עוול בקריאת שדרה על שמו של איש חיפה הזמר האהוב, בעל הקול הנדיר – מייק ברנט. מייק שכבש את הבמות החשובות באירופה נפטר אמנם לפני 45 שנים, אבל דמותו תמשיך ללוות עוד שנים רבות את המוני מעריציו כאן בחיפה ובעולם כולו באמצעות שיריו המופלאים".

מייק ברנט נולד בשנת 1947 בשם משה ברנד, במחנה המעפילים בקפריסין, אליו גורשו ע"י הבריטים הוריו ניצולי השואה. לאחר השחרור ממחנה המעצר עלתה המשפחה לישראל וקבעה את מקום מושבה בחיפה.

את דרכו כזמר החל בגיל 17 בלהקה אותה הקים אחיו צביקה. משה הצעיר המשיך להופיע בהרכבים שונים במועדוני לילה שונים בחיפה ותל אביב. באחת מאותן הופעות צפה מנהל מועדון לילה ידוע בטהרן שהחתים את משה על חוזה הופעות במועדון אותו ניהל. במועדון זה ראתה אותו הכוכבת הצרפתייה סילבי וארטאן שהתרשמה מכישרון השירה שלו והזמינה אותו להופיע בפאריז.

בשנת 1969 הגיע משה ברנד לצרפת בה זכה להצלחה מסחררת מבלי שידע כלל צרפתית עם להיטו הראשון והמפורסם ביותר "Laisse Moi T'aimer" . בעצת אמרגנו שינה את שמו למייק ברנט והפך עד מהרה לכוכב ענק שכבש את הבמות החשובות ביותר בצרפת ובאירופה. בשנים אלה ערך מספר סיבובי הופעות בישראל במסגרתן הופיע בין היתר בקולנוע ארמון המיתולוגי בחיפה ובפני חיילי צה"ל במלחמת יום כיפור.

בשנת 1975 שם ברנט קץ לחייו והובא לקבורה בבית העלמין חוף הכרמל שבחיפה. קברו של ברנט הפך מקום עליה לרגל, אותו פוקדים עד היום מעריציו הרבים בארץ ובעולם.

בטקס חנוכת הרחוב שהתקיים הערב במתכונת מצומצמת בשל מגבלות מגפת הקורונה השתתפו מלבד ראש העיר, עינת קליש רותם, בני משפחת ברנד, בהם אחיו צביקה ברנד שהודה לראש העיר על היוזמה לקריאת רחוב על שם אחיו ואמר כי "הגיע הזמן להנציח את בניה של העיר חיפה בה גדל מייק ואותה אהב".

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.