סמסים שווה ל"התנהגות כעורה" כהגדרת הדיינים. הבעל חוייב בגט וכתובה

פוזיציה!
פוזיציה!

מתנות וארוחות משותפות, הוכרו כבגידה. בית הדין הרבני הגדול יצטרך להחליט האם "התנהגות כעורה" כהגדרת הדיינים היא סיבה לחיוב בכתובה וגירושין

במרכזו של הסיפור, בן של אישיות ידועה מאד בעיר צפונית שמצא את עצמו בהליך גירושין מאשתו. תוך כדי ההליך, שכר עורכת דין וזו על פי טענת האישה ניהלה קשר אסור עם בעלה מה שהאיץ את הבקשה לגירושין.

בני הזוג בשנות השלושים לחייהם ניהולו אורח חיים שיגרתי, עד שהאישה חשדה כי הבעל בוגד בה. היא ביקשה גט בבית הדין הרבני, וטענה בין היתר כי הוא מנהל קשר אסור על הפרקליטה שמייצגת אותו.

הבעל שכר פרקליטה אחרת כדי למחות נגד טענה זו. באמצעות עורכת הדין שרין סולן שהחליטה לייצג אותו הוא טען כי לגירסה של אשתו אין על מה להסתמך. האישה בתגובה טענה כי יש לה הוכחות שהבעל שלה הזמין את עורכת הדין הקודמת לארוחות רומנטיות, רכש לה מתנות וניהל איתה התכתבות בסמסים שאינה ניתנת לפרשנות. הבעל טען כי מדובר בקשר ענייני הקשור בייצוג שלו מול תביעת הגירושין.

הדיון בבקשה לגט הגיע לבית הדין הרבני בחיפה. עו"ד סולן הבהירה כי הבעל מכחיש שבגד באשתו כך גם עורכת הדין שייצגה אותו. הדיינים לעומת זה חשבו אחרת וטענו כי ארוחות, מתנות וסמסים, מוגדרים כ"התנהגות כעורה" וחייבו את הבעל בגט וכתובה.

"לא יעלה על הדעת שגם הבעל וגם עורכת הדין יכחישו כי היה ביניהם קשר רומנטי ויטענו בתוקף כי מדובר בקשרי עורך דין לקוח, ובית הדין הרבני יחייב את הבעל בגט ובכתובה" טענה עורכת הדין סולן. האישה בתגובה: "חיינו בדוחק, לא קיבלתי ממנו מתנות ובטח לא ארוחות, פתאום יש לו כסף".

 עו"ד סולן החליטה לערער לבית הדין הרבני הגדול בירושלים בטענה כי אין במעשי הבעל "התנהגות כעורה" ואין לחייבו בגט ובכתובה. בית הדין הרבני הגדול יכריע  בנושא בחודשים הקרובים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.