Site icon פוזיציה!

סדין חימום שכמעט גבה חיים

סמוך לשעה 04:00 הבוקר הוזעקו לוחמי האש מתחנה אזורית חיפה לרחוב תל מאנה במרכז הכרמל בעקבות דיווח שכנים על עשן הבוקע מדירת מגורים.
שלושה צוותי כיבוי בראשות רשף משה לוי אשר הגיעו למקום , חדרו לדירה, איתרו את מוקד הבעירה בחדר השינה וחילצו ממנה גבר כבשנות השישים לחייו.
מבירור נסיבות האירוע עולה כי הגבר החי בגפו נרדם כשסדין חימום חשמלי עדין פועל ומחובר לשקע החשמל.
רס"ר שי בן סימון מתחת מרכז הכרמל אשר היה הראשון להגיע לדירה ולחלץ את הגבר מסר כי סימני חריכה עזים נותרו בחדר השינה ובדרך נס עלה בידם להגיע בזמן ולמלטו. "כפסע היה בין מילוטו של הגבר כשהוא סובל משאיפת עשן אך בהכרה מלאה ולבין תוצאות טרגיות, כמותן כבר חווינו לצערנו בעונת החורף – תוצאה של שימוש לא בטיחותי באמצעי חימום".
זה המקום לשוב ולהזכיר לציבור כי אין להשאיר אמצעי חימום כדוגמת סדינים חשמליים ללא השגחה, וככל שנעשה בהם שימוש יש לכבותם ולנתקם מזרם החשמל לפני שנרדמים. נוסף על כך אמצעי חימום ישיר כדוגמת תנורי ספירלה ומקרני הלוגן הם סכנה של ממש ומוטב להשתמש באמצעי חימום אשר אינם פולטים קרינת חם ישירה כדוגמת מזגנים ורדיאטורים.
בכבאות והצלה לישראל ממליצים על התקנת גלאי עשן בכל דירת מגורים, אשר עלותו זניחה, יעילותו אינה מוטלת בספק, ובכוחו לספק התראה בזמן אמת ולהציל חיים.

צילום דוברות כבאות מחוז חוף*
Exit mobile version