מתחילת החורף עלתה הכינרת ב- 2.31 מ׳. עד לקו האדום העליון חסרים עוד 3.55 מ׳. מרשות הכינרת נמסר כי גובה המפלס שנמדד היום עומד על 212.35- זו עלייה של 6.5 ס״מ מאתמול. בכל סוף השבוע עלה המפלס ב- 7.5 ס״מ.

בשורות מעודדות מהאגם הלאומי: אנשי חברת מקורות פירקו אתמול את הסכר שהוקם בשפך הכנרת, סמוך לקיבוץ דגניה, לפני כשנתיים (במאי 2017). מטרת הסכר היתה לאפשר להזרים באופן מלאכותי את המים אל הירדן הדרומי (לכיוון האתר המקודש לנוצרים, הירדנית ומשם דרומה לאורך חלקו הדרומי של הירדן).
הצורך בסכר נוצר בעקבות הירידה הדרסטית שהיתה אז במפלס הכנרת, עובדה שלא איפשרה גלישה טבעית של המים מהכנרת אל הירדן. ההחלטה על פירוק הסכר התקבלה בעצה אחת עם אנשי רשות המים בעקבות העלייה המשמעותית במפלס הכנרת בחורף 2019.
ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום* (המשמש כיו"ר איגוד ערים כנרת) אמר: "החורף הגשום זקף מעט את קומתו של המפלס, שעלה בקצת יותר משני מטרים. אנחנו שמחים מאד, אלו בלי ספק חדשות טובות וכבר מכינים את האגם הלאומי, את עמק הירדן ואת כל אזור סובב כנרת לעונת התיירות שנמצאת בפתח. נתראה באירועי פסח בעמק הירדן". (קרדיט צילום: דוברות מועצה אזורית עמק הירדן)
מרשות הכינרת נמסר כי גובה המפלס שנמדד היום עומד על 212.35- זו עלייה של 6.5 ס״מ מאתמול. בכל סוף השבוע עלה המפלס ב- 7.5 ס״מ. מתחילת החורף עלתה הכינרת ב- 2.31 מ׳. עד לקו האדום העליון חסרים עוד 3.55 מ׳.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.