מינוי ממוקד נגד כאב בכרמל

מינוי דר גרץ
ד"ר גרץ בטקס הענקת המינוי עם ד"ר גולדברג ד"ר צולר ד"ר אריה קרדיט צילום – צילום אלי דדון ביטרמן יו"ר ועד הרופאים וד"ר זאב גולדיק מנהל מחלקת הרדמה וטיפול נמרץ בכרמל. צילום: אלי דדון

השתלת אלקטרודות נגד כאב, טיפולים מתקדמים תחת דימות, תרופות חדשות וצוות מקצועי רחב הפרוס בקהילה אלו הם רק חלק מתוכניות הטיפול והעבודה החדשות שמביא איתו מנהלה החדש של יחידת הכאב המרחבי בביה"ח כרמל ובמחוז חיפה של הכללית ד"ר מיכאל גרץ. ד"ר אבי גולדברג מנהל  ביה"ח כרמל וד"ר לילך צולר המנהלת הרפואית של מחוז חיפה וג"מ בכללית העניקו לד"ר גרץ את כתב המינוי  החדש.

כבר 15 שנה שד"ר מיכאל גרץ עובד במסירות רבה בהקלת כאבם של מטופלים רבים.

הוא רואה ומטפל בחולים הכואבים בביה"ח כרמל ובמרכזים הרפואיים של הכללית הפזורים בקהילה במרכז הרפואי לין ובמרכז רפואי זבולון.

" הרצון והמטרה שלי היא בראש ובראשונה להקל עד כמה שניתן בכאב ובסבל של המטופלים שלנו", אומר ד"ר גרץ. " יש לנו היום אפשרויות רבות בשילוב טכנולוגיות מתקדמות ומגוונות, ואני יחד עם הצוות המקצועי שלי נעשה הכל כדי להקל על כאבם של מטופלי הכללית בחיפה ובצפון ".

ד"ר גרץ התחדש החודש בתואר מנהל יחידת כאב מרחבי במחוז חיפה וג"מ של כללית ובביה"ח כרמל.

את כתב המינוי העניקו לו בטקס חגיגי בהנהלת ביה"ח, מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג וד"ר לילך צולר המנהלת הרפואית של המחוז בכללית.

ד"ר מיכאל גרץ בן 57 יליד רוסיה למד רפואה בגורקי ועבד כרופא מרדים ברוסיה.

הוא עלה לישראל ב 1992 עבד בבני ציון כרופא מרדים ובשנת 1995 הגיע לכרמל התאהב בביה"ח ונשאר כאן עד יום.

ד"ר גרץ עשה את ההתמחות בהרדמה בכרמל, נסע לפלו – שיפ בהרדמה וכאב בביה"ח בסיאטל ארה"ב והוא הראשון בכרמל שהשלים את מבחני ההסמכה וסיים התמחות רשמית בכאב .

במסגרת תפקידו כמנהל יחידת הכאב  יהיה אחראי ד"ר גרץ על איכות הטיפול הרפואי בכרמל ובמחוז, יטפל בהכשרת רופאי הכאב ולימוד המתמחים במטרה לגדל דור מומחי כאב חדש, וידאג להמשך הפיתוח המקצועי של מקצוע הכאב.

בביה"ח כרמל ד"ר גרץ הינו רופא בכיר וחלק ממערך ההרדמה וטיפול נמרץ בניהולו של ד"ר זאב גולדיק.

במסגרת תפקידו יקדם ויפתח ד"ר גרץ גם את תחום המחקר ביחידת הכאב

נכון להיום מקדם צוות היחידה  3 מחקרים חדשים בתחום ההרדמה והכאב.

אחד המחקרים החדשנים חוקר את תחום הערכת הכאב באמצעות כלים מודרניים ומכשור רפואי כדי להעריך נכון יותר את רמת הכאב ועד כמה החולה מגיב לטיפול

"כיום לצערי ", אומר ד"ר גרץ, " ישנה מצוקה בתורים ובזמינות אצל רופא הכאב בכל הארץ.  קיימת עליה במודעות האוכלוסייה לטיפול בכאב והדרישה לטיפולים עולה בהתאם והביקוש לרופאי כאב רק גובר ".

חלק גדול מהמצוקה נובע ממחסור אמיתי ברופאי כאב והמטרה שלי היא להגדיל את כמות הרופאים ולעזור בהתמחות רופאי כאב, כי  ככל שיהיו יותר רופאי כאב יהיה לנו  ולאוכלוסייה  קל יותר ", מסביר  ד"ר גרץ.

כ 2000 מטופלי כללית עוברים ומטופלים בכל חודש במרכזים הרפואיים של הכללית במחוז  חיפה בלין בזבולון ובביה"ח כרמל.

" מבחינת טיפול ושירות מתקדם למטופלים שלנו אנחנו מציעים את מגוון הטיפולים החדשנים ביותר כמו השתלת אלקטרודות, טיפולים פולשניים תחת דימות אולטרסאונד ורנטגן תרופות חדשות לכאב ושורה ארוכה של טיפולי כאב מתקדמים", אומר ד"ר גרץ.

ד"ר גרץ נשוי לסופיה עובדת חברת חשמל ולהם  2 ילדים. אלי בן 32 כלכלן בהייטק והבת אילנה בת 25 סטודנטית לרפואה בחו"ל. יש לו גם את אדם הנכד המתוק בן השנה.

בשעות פנאי אוהב ד"ר גרץ לקרוא ספרים טובים, והוא מאוד אוהב הליכה וריצה כספורט מקדם בריאות.

" רוב המחלות שאנו מכירים כמעט תמיד מלוות בכאב והאנשים מחפשים את הטיפול המקצועי בכאב ", אומר ד"ר גרץ.  צריך להמשיך להכשיר את רופאי המשפחה שיכירו את תחום רפואת הכאב ויתחילו טיפולים נכונים ומותאמים למטופל מיד כשהוא מגיע אליהם למרפאה.

אנחנו כאן בכרמל ובכללית במחוז נמשיך לעשות הכל כדי לעזור לשפר ולהעניק  את הטיפול הטוב ביותר לכאב לטובת המטופלים שלנו בקהילה בחיפה ובצפון ובביה"ח כרמל ".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.