יו"ר אומץ פליצ'ה פלד קורא לאשר באופן מידי תקנות הנוגעות לצרכים חיוניים של בעלי מוגבלויות במצבי חירום

פליצ'ה פלד ושר הביטחון גנץ. עיבוד תמונה הללי אורגינל

שר הביטחון גנץ הגיש לוועדת העבודה והרווחה שורת תקנות העוסקות בהנגשת שירותי חירום המועד האחרון להתקנתן על-פי פסיקת בג"צ כבר חלף יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, שהוזמן לישיבת הוועדה: "התנועה רואה חשיבות רבה בהפעלת התקנות בהקדם"

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שנחקק בשנת 1998, הוא אחד החוקים החשובים ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל. לאורך השנים נקבעו מכוחו של חוק זה תקנות שונות המקלות על בעלי מוגבלויות שונות להשתלב בחברה ולחיות חיים מלאים וממצים. בתחילת 2022, ביקש שר הביטחון בני גנץ להוסיף ארבע תקנות העוסקות בהתאמת שירותי חירום לאנשים עם מוגבלות. השר גנץ ציין כי משרד הביטחון עוסק בנושא החשוב מזה כעשור, תוך עבודת מטה מסודרת מול משרדי ממשלה רלוונטיים.

הגוף שמוסמך לאשר את ארבע התקנות החדשות הוא ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשותה של ח"כ אפרת רייטן מרום. תנועת אומ"ץ, שפועלת למען צדק חברתי, הוזמנה לישיבה שבה יידון הנושא. במכתב ששלח יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, לחברת הכנסת רייטן, הוא מבהיר כי אומ"ץ תומכת בתקנות: "התנועה רואה חיוניות רבה בהתקנת התקנות הללו עקב נחיצותן לאוכלוסייה אליה הן מכוונות". פלד אף הזכיר כי בג"צ קבע שיש להשלים את התקנת התקנות עד תום מושב החורף של הכנסת, מועד שכבר חלף.

פליצ'ה פלד ותנועת אומ"ץ הביעו תקווה כי התקנות יותקנו ויופעלו באופן מידי, על-מנת שגם במצבי חירום ימולאו כל הצרכים הקיומיים והחיוניים של בעלי מוגבלויות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.