חממת קנאביס רפואי תוקם בקיבוץ דן. חברת ההייטק SEEDO חתמה עסקה עם הקיבוץ להקמת חוות גידול אוטומטית

חברת ההייטק SEEDO וקיבוץ דן חתמו על הסכם להקמת חוות גידול אוטומטי של קנאביס רפואי בתוך קונטיינרים. יתרונה של שיטת הגידול בכך שהמערכת הסגורה מבודדת את הצמח מהסביבה ומעניקה תנאי אקלים אופטימליים להתפתחותו במנותק מהאקלים החיצוני. זאת בנוסף להגנה שהבידוד מייצר מפני מזיקים וחומרים רעילים שעלולים להימצא בטבע.

 

"הפרויקט צפוי להגיע בתוך שלוש שנים להיקף יצור של 14 טון תפרחת יבשה בשווי של 86 מיליון שקל", אומר זוהר לוי, מנכ"ל סידו. " הגידול המבוקר באמצעות מערכות מתקדמות מאפשר להגיע לתוצרת איכותית ואחידה ללא בקטריות ועובשים הקיימים כיום בגידולי חממות ובכך להתאים את התוצרת לדרישות המחמירות בתחום הרפואה." 

 

מערכת הגידול האוטומטית של סידו מגדלת את השיח החל משלב הזרע, ועד לשלב הקציר לייבוש. המערכת מייצרת תפרחת איכותית אחידה, נקיה מחומרי הדברה ובאספקה עיקבית תוך חיסכון משמעותי בעלויות הגידול. תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצורכי השיח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. החקלאי יכול לשלוט מרחוק בגידול באמצעות תוכנה המאפשרת לקבל מידע על הצמחים בחממה ואף לצפות בהם בוידאו בזמן אמת. 

 

בכוונת סידו להקים פרויקטים דומים במקומות נוספים בעולם. הגידול בקונטיינרים יאפשר לראשונה לגדל קנאביס או ירקות במקומות שהאקלים אינו מתאים לסוג הגידול ובכך לייצר מקורות הכנסה חדשים לחקלאים במדינות מתפתחות באפריקה, דרום אמריקה ואזורים אחרים.

 

למועצת המנהלים של חברת סידו, הנסחרת בארה"ב, הצטרפו לאחרונה דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, ד"ר ג'ינדאיי פרייזר, ששימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס וממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש ועו"ד פנינת ינאי.


קישור לסרטון הדמיה של חוות הקנאביס האוטומטיות: https://youtu.be/Ccsj7yHnb8s

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.