חוגגים בטוח: הערכות משטרת ישראל לקראת אירועי חג הפורים, פעילות המשטרה נגד צעצועים מסוכנים והמלצות לציבור

בימים אלו, משטרת ישראל משלימה את הערכותה לקראת אירועי חג הפורים שיתקיימו ברחבי הצפון החל מהיום (18/3/2019) ובמהלך סוף השבוע הקרוב. מאות שוטרים, מתנדבים ולוחמי משמר הגבול מיחידות המשטרה השונות, ייטלו חלק באבטחה, בשמירה על הסדר הציבורי ובהזרמת התנועה, למען בטחונם ושלומם של אזרחי ישראל בימי החג. מערך התנועה של משטרת ישראל יפעל באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, בדגש על נוכחות בצירים הבינעירוניים, זאת בכדי למנוע שיבושים ועומסי תנועה ככל שניתן.
במהלך ימי החג, משטרת ישראל תתגבר את האבטחה והפעילות הסמויה והגלויה, בדגש על מוקדי הבילוי והאירועים המרכזיים, ותפעל גם למניעת אלימות ותופעות פשיעה שונות. כמו כן, תתוגבר האכיפה בעסקים טעוני רישוי, בדגש על מניעת מכירת צעצועים מסוכנים ואלכוהול לקטינים.
לקראת חג הפורים, נערכה פעילות הסברה מוגברת בבתי ספר ובגנים אודות השימוש בצעצועים מסוכנים והסכנות הטמונות בהם. לבתי ספר רבים ברחבי הצפון, הגיעו שוטרים קהילתיים על מנת להגביר את מודעות הילדים לנושא והסכנות הטמונות בו, בשיתוף עם סגל החינוך בבתי הספר.
מעבר לפעילות הסברה והגברת המודעות בקרב הורים ובני נוער, במהלך השבועות האחרונים ערכה המשטרה בכל רחבי הארץ פעילות אכיפה מוגברת וממוקדת בשיתוף משרד הכלכלה, למניעת שיווק והפצת צעצועים מסוכנים בדגש על מוכרים ומשווקים, בעלי עסקים ופרטיים. מבצעי אכיפה אלו הובילו לתפיסתם של פריטים מסוכנים רבים ומנעו את מכירתם והפצתם לציבור הרחב במטרה לשמור על שלום הציבור, בטחונו ובטיחותו,בדגש על קטינים ובני נוער.
?️בצפת בחיפוש בכלי רכב נתפסו מאות נפצים,חזיזים ומשחקים מסוכנים נוספים,החשוד נחקר והפריטים הוחרמו.
?️בעפולה בוצעו ביקורות ב-12 בתי עסק ובבית עסק אחד נתפסו עשרות חזיזים ונפצים.בעל העסק נחקר והפריטים נתפסו על ידי נציגי משרד הכלכלה.
?️בטבריה בוצעו ביקורות ב-20 בתי עסק,בשני בתי עסק נתפסו אקדחי איירסופט ושוקרים חשמליים.שני בעלי העסק נחקרו והפריטים נתפסו על ידי נציגי משרד הכלכלה.
?️בקריית שמונה,מעלות,קצרין,מגדל העמק,נצרת עילית,כפר כנא וטורעאן בוצעו ביקורות וחיפושים בשיתוף נציגי משרד הכלכלה ולא נתפס דבר.
המאבק המשטרתי נגד מכירה והפצה של צעצועים מסוכנים מתבצע גם במרחבי הרשת ובפרט הרשתות החברתיות. פעילויות אלו ימשכו ביתר שאת גם במהלך הימים הקרובים.
*חוגגים בטוח- המלצות המשטרה לציבור*: ?משטרת ישראל קוראת להורים לגלות מעורבות וערנות בנושא השימוש בצעצועים מסוכנים, ולתדרך את הילדים בדבר הסכנות והנזקים העלולים להיגרם משימוש פסול זה.
?יש להשמע להוראות המשטרה והנחיות השוטרים בשטח ולדווח למשטרה על כל חפץ חשוד.
?אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולדווח על כל אירוע חריג למוקד 100 של המשטרה.
?אנו קוראים לציבור להתעדכן כל העת בדבר שינויים בהסדרי התנועה, באמצעות מוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110. המשטרה תפיץ כל העת עדכונים לציבור, באמצעות כלי התקשורת וערוצי הניו מדיה של המשטרה.
?לציבור הנהגים מומלץ להעזר באפליקציית waze, שתעודכן כל העת בדבר חסימות ושינויים בהסדרי תנועה בהתאם.
?זכרו: מדי שנה ובפרט בתקופה זו, נפצעים בישראל עשרות ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בצעצועים מסוכנים. צעצועים מסוכנים אינם משחק ילדים והשימוש בהם אסור, מסוכן ועלול לגרום לפגיעות גופניות ולעלות בחיי אדם.

קרדיט:דוברות המשטרה?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.