"זוהי מלחמת ההישרדות שלנו"

פוזיציה!
פוזיציה!

בעמק המעיינות יוצאים למאבק בגזירות תיקון 27 לחוק המים.
"לנו ברירה אלא לצאת ולהילחם את מלחמת ההישרדות שלנו, מהשבוע הבא נתחיל לחסום את כבישי העמק" קוראים ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' לשר האוצר משה כחלון וראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור, במסגרת המאבק לגזרות תיקון 27 לחוק המים אותו מתכוונים להחריף תושבי עמק המעיינות.
במכתב שנשלח הבוקר, כותבים קרין וחג'ג' "חקלאי עמק המעיינות נאבקים יום יום על קיומם, באחד האזורים החמים ביותר במדינה, ועם מים שמליחותם עולה ואיכותם יורדת משנה לשנה. גזירת תיקון חוק המים אמורה לייקר את המים החקלאים בעמק פי 2.4 בממוצע!! *במקום לאפשר לחקלאי העמק, במושבים ובקיבוצים, לנהל את מלחמת הקיום הכלכלית שלהם, המדינה מנסה לשים עליהם משקל עודף, שלא יוכלו לשאת על גבם. אם לא יגיע הפתרון המיוחל יושבתו כל השירותים בעמק* "
לפני כשנתיים אושר בכנסת תיקון 27 לחוק המים שמשמעותו למתיישבי העמק- הכפלת מחירי המים לחקלאות וסגירת ענפי החקלאות. בשנתיים האחרונות ניסו אנשי עמק המעיינות, אזור כפרי שכלכלת רבים מיישוביו מושתתת על החקלאות, להגיע להסדרה מול משרד האוצר ורשות המים אך ללא הועיל. לאחר שבשבוע שעבר התקבלה הודעה על עיקול נכסי אגודת המים 'אפיקי מים' בשל החוב שהצטבר עקב התשלומים הנוספים שנדרשו, הבינו במטה המאבק המורכב מנציגי המועצה האזורית, הארגונים הכלכליים האזוריים, אגודת המים והחקלאים כי אין מנוס מהחרפת המאבק.
"הפירוש שניתן לתיקון 27 בעמק המעיינות על ידי רשות המים ואגף התקציבים הוא פרוש מוטעה, אינו עומד בכללים המקובלים של קביעת מחירים במשק המים, מטיל מעמסה לא צודקת על ענפי החקלאות באזור שגם קודם לכן נאבקו על זכות קיומם הכלכלי" מסביר גברי אייכנוולד מנכ"ל קבוצת שאן השותפה למטה המאבק, ומבטיח כי *מאות העובדים במפעלי הקבוצה ייצאו לחסום את הכבישים משבוע הבא במסגרת החרפת המאבק.*
לדברי ראש המועצה קרין, רשות המים ומשרד האוצר מתעקשים להתעלם מהעובדות והמשמעויות של הכללים החדשים שאישרו ובתחילת השנה החלו להגיע חשבונות המים עם המחירים החדשים שמצטברים לעשרות מיליוני ₪. "מי שחי כאן בצפון יודע שאין כמעט גידולים בעמק שיכולים לשלם את מחירי המים החדשים והמשמעות תהיה ייבוש השדות וחיסול החקלאות בעמק". אל המאבק הצטרפו ז'קי לוי -ראש עיריית בית שאן ושי חג'ג' יו"ר מרכז המועצות האזורית שהבהיר למשרד האוצר כי בשלב הראשון של החרפת המאבק יושבת העמק, לרבות אי פתיחתה של שנת הלימודים הקרובה.
" *לאחר דיונים אינסופיים עם משרד האוצר ורשות המים לא נותרה לנו ברירה, אלא לצאת למאבק על המשך קיומה של החקלאות בעמק* . תיקון 27 לחוק המים אם וכאשר ייצא לפועל, יסתום את הגולל על עשייה מפוארת של עשרות שנים, ויגרום לקריסת החקלאות ועימה לקריסת החקלאים והכלכלה ולפגיעה נופית אנושה" מסביר יורם קרין, "35% מתושבי עמק המעיינות מועסקים בחקלאות, 80% מהדגים הטריים בישראל גדלים בעמק המעיינות ואלו רק חלק מגידולי העמק. *הגזירות החדשות יקברו את הענף ואותנו איתו*. יש פתרון קל למשבר – שיח מיידי ופתרון מהיר, די לבזבוז הזמן של האוצר" מסכם יורם קרין.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.