השלג בדרך, עיריית נוף הגליל מוכנה

צילום עירית נוף הגליל

על פי תחזית מזג האוויר, בימים רביעי וחמישי קיים סיכוי קטן לשלג בנוף הגליל. העירייה נערכה במלוא הרצינות והצטיידה בשקי מלח, גנרטורים לתאורת חירום, כלי כבדים בכוננות ושרשראות לרכבי  החירום. "אני מעדיף להיות ערוך מדי מאשר מופתע" הסביר ראש העיר רונן פלוט

החל מהיום בלילה ( שלישי)  צפוי מהפך במזג האוויר, הטמפרטורות יצנחו ומערכת חורפית גדולה צפויה להיכנס לאזורנו. על פי התחזית המעודכנת, המערכת תכלול שלג שצפוי לרדת במקומות הגבוהים מעל 600 מטרים ונוף הגליל עשויה להיות ביניהם.  ראש העיר רונן פלוט הודיע עוד ביום ראשון השבוע על היערכות במתכונת חירום ובתוך כינס ישיבות מטה בהשתתפות גופי ההצלה ותאגיד מי נועם. בנוסף להיערכות הממוקדת לפגעי מזג אוויר סוער, העירייה נערכה גם לאפשרות שירד שלג ויערם על הקרקע כך שיהיה צורך בשימוש בכלים כבדים לצורך פינוי צירי תנועה והפעלת מערך פיזור מלח ברכבי הפינוי למניעת סכנת החלקה. העירייה תגברה את המוקד העירוני  107 על מנת לספק מענה לפניות הציבור וכן העמידה בכוננות 24/7 את כל צוותי החשמל, המערך הטכני, התברואה, הרובעים וההנדסה.  

בעירייה מציינים כי כחלק מן ההיערכות לחורף בוצע בחודשים האחרונים מבצע גיזום עצים רחב היקף במרחב העירוני וכן בוצע בדק איטום גגות מוסדות חינוך וציבור ווידאו מרזבים פתוחים ותקינות מערכת ניקוז. העירייה פנתה אל תושביה וביקשה, בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות הפרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום. עוד מזכירים בעירייה כי יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים מחשש לקריסה וכי בעת חשש לקרה יש לפתוח את ברז המים החמים לכדי טפטוף כדי למנוע קפיאת מים  בצינורות קולטי דוד השמש.  "הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בה סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות וזהירות יתירה בנהיגה על הכביש" נמסר מהעירייה וצוין כי  הולכי רגל ונהגים מתבקשים לשמור על כללי הבטיחות ולהקפיד על נסיעה איטית במשנה זהירות בשל סכנת ההחלקה. במידה ויחל לרדת שלג יופעל אתר החירום של העירייה וימסור עדכונים שוטפים לטובת התושבים באמצעות הודעות למכשיר הטלפון הנייד ובאמצעות עמוד הפייסבוק של העירייה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.