הערעור של רפאל בנושא חיובי ארנונה אינו בסמכות ועדת הערער, כך פסק בית המשפט המחוזי בהכרעה תקדימית

עו"ד אבי גולדהמר צילום יחצ

סגן הנשיא השופט רון סוקול: הערעור נגד עיריית קרית ים רק בעתירה לבית המשפט המנהלי

בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, פסק השבוע בנושא שעד עתה לא הוכרע על ידי בתי המשפט, בעניין ערעור  על חיוב ארנונה.

סגן נשיא  בית המשפט המחוזי השופט רון סוקול פסק  בערעור מנהלי שהגישה "הרשות לפיתוח אמצעי לחימה- רפאל"  נגד חיובי ארנונה  בסך  12 מיליון שקל,  שדרשה ממנה עיריית קרית ים, לאחר שבשנת 2018 הועברו כל שטחי מכון  דוד לאזור השיפוט של עיריית קרית ים.

בערעור טענה רפאל  כי בשטחים המוחזקים על ידי מכון דוד נמצאים  שטחים ניכרים שמוחזקים על ידה ועבור מדינת ישראל ולכן על פי החוק מגיעה לה הנחה בגובה של שני שליש מהחיוב בארנונה.

עיריית קרית ים, באמצעות עו"ד אבי גולדהמר, המתמחה בדיני רשויות מקומיות,  טענה שלוועדת הערר אין סמכות לדון בטענה מסוג זה, וועדת הערר קיבלה את עמדתה של העיריה ודחתה את הערר של רפאל בעניין זה.

 אולם הרשות לפיתוח אמצעי לחימה לא וויתרה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי, שם חזר עו"ד אבי גולדהמר על טענתו  שהתקבלה על ידי בית המשפט שכאמור דחה את הערעור המינהלי וחייב את רפאל בתשלום הוצאות בסך 7500 שח לטובת העיריה.

 בפסק דינו ציין השופט כי ההחלטה האם השטחים שרפאל מחזיקה הן "מטעם המדינה ולצרכיה" כולל בחובו גם בחינה של שאלות משפטיות מעמיקות ש"אינן כלולות ברשימת העילות שבסמכות מנהל הארנונה או וועדת הערר". עוד ציין השופט כי מאחר ומדובר במתקן בטחוני מסווג שלא ניתן להיכנס ולמדוד אותו "אין מקום להרחיב את סמכויות ועדת הערר ולאפשר לה לדון בטענת הפטור שהעלתה רפאל".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.