המרכז הרפואי זיו בצפת: מאות תושבי הצפון הגיעו היום למבצע בדיקת עיניים, לגילוי מוקדם של מחלת הגלאוקומה שערך הצוות הרפואי של מח' העיניים בזיו, לרגל יום הגלאוקומה הבינלאומי

המרכז הרפואי זיו בצפת: מאות תושבי הצפון הגיעו היום למבצע בדיקת עיניים, לגילוי מוקדם של מחלת הגלאוקומה שערך הצוות הרפואי של מח' העיניים בזיו, לרגל יום הגלאוקומה הבינלאומי שצויין היום. הבדיקות נערכו *ללא תשלום*, ובנוסף ניתן מידע וחולקו דפי הסבר אודות גלאוקומה ודרכי הטיפול בה. *ד"ר אוצם חסיד, מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו* אומר,: "קיימת חשיבות רבה לגילוי המחלה בשלביה המוקדמים, בעיתוי בו ניתן עדיין להציל את הראייה, על ידי טיפול תרופתי בלבד. במידה והמחלה מאובחנת באיחור, יהיה צורך בהתערבות כירורגית ורצוי להימנע מכך. שכיחות הגלאוקומה בקרב כלל האוכלוסייה עומדת על 3% ובמגמת עלייה, ככל שמתבגרים. המחלה מופיעה לרוב בסביבות גיל 50, ולכן מומלץ שכל אדם מעל גיל 45 ייבדק לפחות פעם בשנה, על אחת כמה וכמה אם נמצאים באחת מקבוצות הסיכון כמו חולי הסוכרת, הלוקים במחלות לב וכלי דם. חסרונה הגדול של המחלה הוא בכך, שהחולה אינו חש, כי דבר מה אינו כשורה, ולכן יש המכנים אותה: *'הגנב הסמוי של הראייה'"*.
בצילום- רונית מרום תושבת קצרין בבדיקה לגילוי מוקדם של גלאוקומה שנערכה כחלק ממבצע בדיקות לאורך היום 7.3 במרכז הרפואי זיו, ללא תשלום.
צילום- המרכז הרפואי זיו

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.