המטרה לאתר תאי טרור

האלוף בריק ויו"ר אומץ. צילום באדיבות אומ"ץ
האלוף בריק ויו"ר אומץ. צילום באדיבות אומ"ץ

האלוף במיל' יצחק בריק ותא"ל במיל' זאב צוק-רם שכיהן כסגן יו"ר המל"ל הובילו ישיבה מיוחדת עם ראשי אומ"ץ: המטרה לבחון בדחיפות את מוכנות המדינה למצבי חירום ובמקביל לאתר תאי טרור ולאסוף נשקים

המדינה תתקשה מאוד להתמודד גם עם מטח טילים מסיבי ∙ סכנה נוספת היא כלי הנשק הרבים שנמצאים ברשות ארגוני הפשע בחברה הערבית וברשותם של פעילי טרור שונאי ישראל שמשתייכים לארגוני טרור בתאים רדומים. יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "חובה לבחון מיד, וביסודיות, את ההיערכות למצבי חירום – על-מנת למנוע אסון כבד!"

מוכנות המדינה למצבי חירום, וליתר דיוק אי המוכנות, הינה נושא קריטי לחיים של כולנו. סוגיה זו מדירה שינה מראשי תנועת אומ"ץ, ועל כן כונסה ישיבה מיוחדת על-מנת לבחון דרכי פעולה אפשריות. בישיבה אותה יזמה תנועת אומ"ץ השתתפו לבד מהאלוף, יצחק בריק וסגן ראש המלל לשעבר תא"ל במיל זאב צוק רם, יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא וד"ר שמעון זילברשלג.

ראשי אומץ, היו"ר פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא. צילום באדיבות אומץ

האלוף בריק שבדק לעומק את היערכות צה"ל למלחמה, הדגיש בישיבה המיוחדת את ההיערכות הלקויה של העורף לשעת חירום, בין אם בזמן מלחמה ובין אם בעקבות רעידת אדמה, וכן הסכנה הנובעת מהשימוש ההולך וגובר בנשק בחברה הערבית. "כמויות הנשק הנמצאים במגזר הערבי חלקם לשימוש פלילי וחלקם לשימוש נגד מוסדות המדינה ופעילות טרור, הן עצומות", נאמר בישיבה.

בנוגע לאיום התמידי של מתקפת טילים על ערי ישראל, העריכו המשתתפים כי אם תרחיש זה אכן יתממש, המדינה לא תצליח להתמודד עמו באופן הולם. "יש לבחון את הנושא באופן מעמיק, ולטפל בו בטרם נמצא עצמנו אל עברי פי-פחת ותהום פעורה", הסכימו המשתתפים.

הסוגיה השלישית בישיבת החירום המיוחדת הייתה דרישת המנהיגות הערבית ממשטרת ישראל וממשרד הביטחון לפעול בנחישות נגד ארגוני הפשע בחברה הערבית. "המוסדות הנוגעים בדבר צריכים לראות פנייה זו כהזדמנות לשיתוף פעולה עם המנהיגות הערבית ולנסות באמצעות פעילות זו להגיע לתאי טרור חבויים. שבחלקם הם תאי טרור עולמי ותאי טרור שנשלט על ידי ארגוני הטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי", הבהירו ראשי אומ"ץ, "יש לבצע מהר ככל הניתן את איסוף הנשק מהכפרים – זאת על-מנת למנוע את המשך האלימות וההרג".

גם דו"ח מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס באופן נרחב למערכת הביטחון, והצביע על ליקויים בהיערכות לתקיפה של אתרים עם חומרים מסוכנים בישראל. "המלחמה באוקראינה צריכה להדליק נורת אזהרה בדבר מוכנות ישראל למלחמות".  

"המצב באוקראינה מלמד אותנו שרק אנחנו נוכל לדאוג לעצמנו"

החשיבות של מוכנות אמיתית לשעת חירום מכל סוג שהוא מתעצמת לנוכח הנעשה באוקראינה מאז פלישת רוסיה למדינה זו. "אנחנו למדים כי ברגע האמת, אי אפשר להסתמך על עזרת מדינות זרות", הדגיש פליצ'ה פלד. "אם ישראל לא תשכיל לפתח את מערכי החירום, ותישען רק על האמונה כי במצב של אסון כמו רעידת אדמה קשה או מתקפת טילים מקיפה העולם יושיט לנו יד – כולנו נשלם מחיר יקר על אמונת שווא זו". ראשי אומ"ץ, האלוף במיל' בריק, זאב צוק-רם וד"ר זילברשלג הביעו תקווה כי המראות הקשים מאוקראינה יהוו זרז לקבלת ההחלטות ההכרחיות ע"י ממשלת ישראל, ובהקדם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.