"הברזלים האלה, החותמות הללו, הפכו אותנו מבני אדם למספרים"

צילום אוקסנה שלומוב. שמעון סבג בטקס יום השואה הבין לאומי ברחבת יד לניצול

כך התייחסו עשרות ניצולי שואה בבית החם של עמותת יד עזר לחבר לאחר שהתבשרו כי האיש המחזיק בחותמות הודיע לבית המשפט כי הוא מתכוון לתרום אותן למוזיאון השואה של "יד עזר לחבר"

ההחלטה של התורם להעביר את החותמות ששימשו לקעקוע של יהודים באושוויץ לעמותת יד עזר לחבר בחיפה עוררה התרגשות עצומה בקרב עשרות דיירי הבית החם. "כשבישרתי להם על ההחלטה של התורם שמעתי אמירות רבות ומגוונות סיפר מנכ"ל העמותה והמייסד שלה שמעון סבג. "יש לנו מוזיאון שיש בו עשרות פריטים שהבאנו מהבית ועשרות פריטים שנאספו במשך השנים. הפריט הזה הוא החשוב מכולם", הוסיפה אחת הניצולות.

ניצול שואה אחר הוסיף: הפריט הזה הפך אותנו מבני אדם למספרים. הנאצים התייחסו אלינו כמו שמתייחסים לבהמות שמוספרו. הבאתן של החותמות למוזיאון שלנו בידי התורם היא מעשה גבורה ואצילות נפש".

בעמותת ת יד עזר לחבר טוענים כי יש לכבד את רצונו של התורם ולהעביר אותן למוזיאון השואה שהוקם לפני מספר שנים. "ההתנגדות אינה רלבנטית כי התורם החליט ביוזמתו להמנע ממכירתם לכל המרבה במחיר והעברתן של החותמות למוזיאון שלנו ללא תמורה", אמר סבג.

מוזיאון השואה של עמותת  יד עזר לחבר הוא הגדול בחיפה והיחיד שמנציח את השואה עם אנשים חיים ופריטים שנמסרו ללא תמורה לטובת הנצחת השואה על ידי דיירי הבית החם, שחלקם הלכו לעולמם וציוו את התרומה הזו כחלק משימור זכרם.

ניצולי השואה המתגוררים בבית החם של עמותת יד עזר לחבר קוראים לבית המשפט לאשר את ההעברה של החותמות ללא דיחוי למוזיאון השואה של העמותה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.