בזמן שהוא נאבק על חייו: הרב ישעיהו הבר ממשיך להציל חיים

הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון "מתנת חיים", מקדיש את חייו להצלת חיי אדם. הארגון שהוא עומד בראשו מעודד אנשים אשר מעוניינים לתרום את כלייתם להצלת חיי חולים, בהתנדבות וללא כל תמורה או כוונת רווח, ומתווך ביניהם לבין מטופלים אשר זקוקים להשתלת כלייה.
בימים האחרונים הרב הבר אובחן כחולה בנגיף הקורונה, ואושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם. על מנת לשפר את מצבו, פנו רופאי בית החולים לשירותי הדם של מד"א, על מנת שיספקו עבור הרב מנות של מרכיב הדם – פלסמה, ובאישור משרד הבריאות, אמש סופקה לו מנה ראשונה מחולה קורונה שהחלים ופיתח נוגדנים לנגיף.
הסיפור על מצבו הקשה של הרב גרם לחמישה מחלימים מנגיף הקורונה, שסוג הדם שלהם מתאים לשלו, לבוא ולתרום פלסמה. היות שמכל תרומה נוצרות שלוש מנות, הוכנו הבוקר סה"כ חמש עשרה מנות פלסמה. הרב, כמו כל חולה, זקוק לשתי מנות פלסמה בלבד, כך שחייהם של שישה חולי קורונה נוספים יוכלו להינצל, בזכות תרומות הפלסמה הללו.
חמשת המחלימים הגיעו לתרום פלסמה להצלת חיים באולם התרמות הדם בתחנת מגן דוד אדום בירושלים ובמרכז שירותי הדם של מגן דוד אדום בתל השומר.
סמנכ"לית שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "מרגש מאוד שמצבו הקשה של הרב הבר, אדם שכל חייו מוקדשים להצלת חיים, העלה את המודעות וגרם לאנשים לבוא ולתרום פלסמה. בימים אלה עולה הצורך במנות פלסמה ממחלימים מנגיף הקורונה. הליך תרומת הפלסמה הוא פשוט מאוד, ואנחנו קוראים לכל מי שיכול, לבוא ולתרום למען הצלת חיים".
חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101 או במייל hadarm@mda.org.il .
צילום: דוברות מד"א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.