אתם נושאים עמכם את הכאב שאיננו מרפה ואת הפצע שלא יוכל להגליד. היום הזה- לב כולנו הולם עמכם"

רביע פלאח, אביו של לוחם מג"ב יזן פלאח ז"ל, שנרצח לפני חודשיים בפיגוע בחדרה מניח זר בשם המשפחות השכולות במגזר הדרוזי קרדיט צילום; ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

כך אמרה הערב [ג'] ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, בעצרת הזיכרון העירונית "בין המשמות" אשר פתחה, את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה – בחיפה.

זר בשם המשפחות השכולות במגזר הדרוזי הניח רביע פלאח, אביו של לוחם מג"ב יזן פלאח ז"ל, שנרצח לפני חודשיים בפיגוע בחדרה

ראש העיר פתחה את דבריה למשפחות השכולות בהקראת מכתב פרידה אותו כתב אלעד רם ז"ל, חייל מילואים חיפאי בן 31, שנהרג בשנת 2006 – ביום האחרון של מלחמת לבנון השנייה. אלעד כתב את המכתב לאשתו גלית במהלך שירות מילואים שביצע בשכם, ארבע שנים לפני שנפל. רק לאחר נפילתו בלבנון פתחה גלית וקראה את המכתב שנכתב בחודש אפריל 2002.

עוד אמרה ראש העיר בדבריה בעצרת שהתקיימה בגן הזיכרון: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום של התכנסות ושל אחדות, בו כולנו כואבים את מותם של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה, בהם 2,166 מטובי בניה ובנותיה של העיר חיפה, ומוקירים את זכרם, את הקרבתם ואת תרומתם להמשך קיומה של מדינת ישראל. ביום זה הופך כאבכם הפרטי ליגון לאומי, בו כולנו מתעטפים, כאיש אחד, בתחושת שותפות עם כאבכם ומתאבלים עמכם על בניכם ובנותיכם, שנפלו על תקומת הארץ ובניינה. ביום זה אנו מבקשים רק מעט יותר להתקרב ולקחת חלק בזיכרונכם הפרטי, שלא מש מכם, אף לא לרגע".

יו"ר ארגון "יד לבנים חיפה" – חיים לנציצקי: "הנופלים הותירו אחריהם משפחות, אבות ואימהות, אחים ואחיות, נשים ובעלים, ילדים, חברים וחברות וחלל אחד גדול, בריק שמסרב להתמלא גם בחלוף שנים רבות.

לנצצקי: ייחד את דבריו ל"קו העבה המחבר את יציאת מצרים, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל – ולנפגעי פעולות האיבה, ויום העצמאות של מדינת ישראל ואמר: "לפני שבוע ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום זיכרון לאומי המציין את אחת התקופות הקשות הנוראיות, והחשוכות בהיסטוריה של העם היהודי, אבל בעומדי כאן היום, רוצה אני לומר לכם, כי גם בתוך ענני האפר והחושך שכיסו תקופה זו, אותם נחשונים ששרדו ועלו ארצה, ולחמו בעוז ובנחישות, כתף לכתף במלחמת העצמאות, עם אלו שגדלו בארץ. עד שהקימו בית ליהודי העולם, הם אלו שהקימו את המדינה, הם אלה שציוו את המשפט "לעולם לא עוד". אותם נחשונים שמאז ועד היום עומדים על המשמר, במלחמות ישראל ובמאבק היום יומי שלנו. כל אחד בדרכו וביכולתו, מקריבים מעצמם כדי שנוכל כולנו להמשיך ולחיות כאן בארצנו".

הרב אלחנן דעי, נשא תפילת "אל מלא רחמים", איציק חמו, אביה של קרן חמו ז"ל, שנפלה בעת מילוי תפקידה, אמר "קדיש" ותמי פדות – אלמנתו של רס"ן צביקה פדות ז"ל, הדליקה משואת זיכרון.

העצרת בניהולו המוזיקלי של נעם זלטין ובליווי נגנים והזמרת אילנית*.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.