״משרד הבריאות מזניח את טיפולי השיניים בקשישים מרותקי בית ויוצר אפליה ברורה באוכלוסיות הקשישים״

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

כך טוענת תנועת אומ״ץ בפנייה לשר הבריאות ניצן הורוביץ

ד״ר משה גורדון, יו״ר הצוות הרפואי בתנועת אומ״ץ, פנה ביום חמישי 15.7 לשר הבריאות ניצן הורוביץ ,בדרישה כי סל הבריאות לקשישים ברפואת שיניים לא יהיה שונה מסל זכויות ושירותים לקשישים ויש להכילו על קשישים מרותקי בית.

כותב ד״ר גורדון ומפרט את סל הבריאות לקשישים, "כל מטופל זכאי לכך שכל טיפול הכלול בסל הבריאות על פי חוק ואשר ניתן בדרך כלל במרפאות קופת חולים בקהילה (למשל: בדיקות דם, ביקור רופא, אחות, פיזיותרפיה וכו') יינתן לו גם בביתו, באמצעות ביקור בית של בעל המקצוע המטפל. זאת כאשר לנוכח מצבו הבריאותי והתפקודי של המטופל קיים צורך ממשי בקבלת הבדיקה או הטיפול בבית".

משרד הבריאות מדגיש ד״ר גורדון, כותב ומצהיר דבר אחד ולמעשה נוהג הפוך. משרד הבריאות לא הכניס לסל הבריאות לקשישים טיפול שיניים בבית וקובע שטיפול שיניים לקשישים ניתן לקבל אך ורק במרפאות הקהילה או בבתי החולים.

שואל ד״ר גורדון בפנייתו: ״איך ניתן יהיה לטפל בקשישים המרותקים לביתם או מתגוררים במוסדרות סיעודיים לתשושי נפש, שאינם מסוגלים להתנייד מחוץ למסגרת הטיפולית? נגזר על מטופלים אלה ובני משפחתם לשלם באופן פרטי לרופאים שמגיעים עם ניידות למוסדות וגובים מאות ולפעמים אלפי שקלים על טיפולים שהיו ניתנים לקשישים ללא עלות או במחיר השתתפות עצמית סמלי״.

נוצר מצב בו עומדות בפני הקשיש ומשפחתו שתי אפשרויות, לשלם סכומי עתק לטיפולי שיניים חיוניים, או, להימנע מטיפול כלל.

באומ״ץ מדגישים כי רוב הקשישים ובני משפחותיהם אינם יכולים לממן טיפולים יקרים ונמנעים מטיפול והתוצאה עגומה. הקשישים מאבדים את השיניים, מתקשים באכילה, מאבדים משקל על כל המשתמע מכך ובנוסף לזה מאבדים את הכבוד והערך העצמי בשנותיהם האחרונות.

לסיכום מדגיש ד״ר גורדון כי חוק זכויות החולה במדינת ישראל אוסר אפליה במתן טיפול רפואי בשל גיל או מצב רפואי, משרד הבריאות עובר, איפה, על דרישות החוק, אצל אוכלוסייה חלשה נזקקת ושקופה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.