תרגול תינוקי מרחוק

צוותי הפיזיותרפיה במכונים להתפתחות הילד של כללית ברחבי המחוז יוזמים מאות שיחות והדרכות טיפוליות עם הורי התינוקות והפעוטות שבטיפולים או הממתינים לטיפול, כדי להבטיח המשך קשר וטיפול גם בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה נמנע המפגש הפרונטלי הטיפולי בין הפיזיותרפיסטים במכוני התפתחות הילד של כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי, דואג הצוות ליזום קשר טלפוני עם הורי המטופלים ואף עם הורים לילדים בהמתנה לתחילת טיפול, כדי להבטיח המשך הרצף של הקשר עם המשפחות שמתמודדות עם קושי גדול אף יותר ממשפחות שנשארו עם ילדים ללא צרכים מיוחדים. במהלך השיחה התעדכנו הפיזיותרפיסטיות במכוני התפתחות הילד של כללית בעניין התקדמות התינוקות והפעילות שבטיפולן. בשיחה התייחסו לקשיים אותם חווים ההורים ואף נתנו הדרכה טלפונית בהתאם. הצוות הכין גם דפי הדרכה ותרגול מותאמים שנשלחו להורים במייל ובדואר, לפי בקשתם.

נעמה שנטל ריצ'וול, אחראית הפיזיותרפיה במכון התפתחות הילד בקרית שמריהו, מספרת שההורים מדווחים כי הקשר עם הצוות המקצועי מרגיע וכי ההדרכה והכלים המועברים במהלך המפגשים הטלפוניים תורמים להם רבות בהבנה כיצד לקדם את מצב הילד גם בתקופה זו.  בין הנושאים המטופלים בדרך זו, הוא הטיפול בטורטיקוליס – אי סמטריה במנח הראש. במצבים אלה ניתנה הדרכה כיצד לבצע לתינוק תרגילים לחיזוק ועידוד תנועת ראש סימטרית. להורים שדיווחו על  תינוקות המתקשים בתחילת הזחילה, הישיבה או ההליכה נתנה גם כן הדרכה מותאמת ושוגרו דפי הדרכה עם תרגילים כתזכורת לתרגול שכבר בוצע במכונים טרם פרוץ הקורונה או בהדרכה הניתנת למי שממתינים לתחילת טיפול.

ההורים הוזמנו להמשיך לשמור על קשר ולפנות בכל שאלה והתלבטות סביב התרגול והטיפול ובחלק מן המקרים נערכים על ידי צוות כללית מעקבים יזומים  לאורך זמן. יוזמה זו הינה בנוסף לקו החם שמפעיל צוות הטיפול הרגשי – עובדים סוציאליים ופסיכולוגים במכוני התפתחות הילד של כללית במחוז.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.