תנועת אומ״ץ קוראת לקיצוץ מידתי משכרם של רוה״מ, שרים וחברי כנסת, בעקבות מצב החירום ולאות סולידריות עם העם

צילום אומץ

אתמול, יום ב׳, פנו יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד עמית עוז, חבר הצוות המשפטי באומ״ץ, לנבחרי הציבור החל ברה"מ, השרים, סגני השרים וחברי הכנסת, בבקשה לוותר על חלק משכרכם כחברי כנסת על מנת לשמש דוגמא ולעמוד כנבחרים לימין המוני המובטלים, היוצאים לחל"ת והמפוטרים בפועל במשק, בשל מגפת הקורונה.

בפנייתם כותבים השניים: ״מדינת ישראל עומדת בפני משבר כלכלי ניכר שתחילתו עם השבתת המשק, שגרמה לגל פיטורים שכמותו לא ידעה המדינה מזה 72 שנותיה״.

עוד הם מוסיפים כי אזרחי המדינה, רובם קשיי יום,  איבדו את פרנסתם ביום אחד לצמיתות. אחרים הוצאו לחופשה ללא תשלום שמשמעותה פיטורים בפועל, לפחות עד שיתבהר המצב במשק. כמו כן מספר מבקשי דמי אבטלה מהביטוח הלאומי שובר שיאים, וכבר עתה חוה"מ פסח מספרם עובר את מיליון המפוטרים ולצערנו עוד היד נטויה.

בשעת משבר זאת הציבור מצפה מנבחריו לשנס מותניים ולשאת בנטל כאות הזדהות עם עם ישראל.

בכירי תנועת אומ״ץ קוראים לח״כים לשרים ולרוה״מ לקצץ משכרם בעשרה אחוזים לטובת הציבור והאינטרס הציבורי.  לדעתה של אומ״ץ זהו קיצוץ מידתי, מאוזן שמקורו  גם ביהדות ("מעשר").  ויתור זה לא אמור להפריע לחברי הכנסת  בהמשך שגרת יומם ובניהול חייהם ובכל מקרה מוצדק  מאין כמוהו ונכון בעת הזאת.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

קרדיט : תנועת אומ"ץ

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.