תזונה מבוססת מחקר בכרמל

במרכז הרפואי כרמל מעל 15 דיאטניות ותזונאיות מקצועיות המעניקות שירות דיאטה והתאמת תזונה מצטיין לאורך כל השנה למאות מטופלי ומאושפזי בית החולים כרמל במחלקות ובמכונים השונים. השבוע בניהולה של עליזה שרייר מנהלת יחידת התזונה והדיאטה של ביה"ח חגגו והציגו הדיאטניות ביה"ח כרמל את שבוע התזונה של ישראל בסימן תזונה מבוססת מחקר.
אם חשבתם שדיאטנית זה רק דיאטה אז טעיתם מסבירה עליזה שרייר, דיאטניות בית החולים מתעסקות ומטפלות גם בקשר של תזונה ומחלת הסוכרת, אונקולוגיה, פוריות, טיפול נמרץ , טיפול בהפרעות אכילה ודימוי הגוף, מה וכיצד לאכול במקרים של מחלות ובעיות בתחום הקרדיולוגיה הגסטרולוגיה , הן מטפלות בהתאמת תזונה לפגים במשקלים של פחות מ 1 ק"ג , בבריאות האישה, בהתאמת תזונה וטיפול לחולי הגריאטרי ועוד תחומים רבים ומגוונים.
יחידת התזונה והדיאטה של ביה"ח כרמל מקבוצת הכללית היא המובילה בישראל בתחום שיתוף הפעולה עם הקהילה. בכל חודש שולחים דיאטניות כרמל לדיאטנים בקהילה רשימה עדכנית של מטופלים שאושפזו בכרמל ונדרשים להמשיך את הטיפול התזונתי שלהן בקהילה. דיאטני הקהילה מקבלים את רשימת המטופלים ויוצרים איתם מיד קשר להמשך טיפול תזונתי מותאם עבורם, מה שהרבה פעמים גורם להפתעה אצל המטופלים כיצד הדיאטנים יודעים מה הם עברו בבית החולים, ומה בדיוק הם צריכים להמשיך לטפל. בכרמל ביחידת הדיאטה מופעל גם מרכז ייחודי המטפל בבעיות אכילה והאכלה של תינוקות וילדים קטנים עד גיל 3. מדובר בפרויקט משותף ליחידת הדיאטה והיחידה לריפוי בעיסוק בניהולה של חני הראל שם מאבחן הצוות את בעיות האכילה של התינוקות הקטנים ומציע להורים פתרונות ייחודיים לבעיה. בנוסף צוות דיאטניות של היחידה יושב מידי שבוע עם צוות הקולינריה של מטבח בית החולים ויחד עם תוכנת מחשב מתקדמת תוכנת "מנה" הם בונים ומתאימים את תפרטי המזון אותו מקבלים המאושפזים לדרישות התזונה המתקדמות ביותר בהתאם להנחיות האחרונות של משרד הבריאות וארגוני הבריאות המובילים בעולם. על תוכנית המזון הם יושבים יחד עם מנהל המבטח חביב בנאי ושף בית החולים עופר פישמן. " אין ספק כי השילוב של דיאטניות מקצועיות המכירות היטב את דרישות התזונה, יחד עם שף בית החולים ומנהל המטבח המכירים את ההיצע והמוצרים של מטבח בית החולים מניבים יחד עם תוכנת מנה את השילוב המנצח לטעם אוכל טעים ובריא יותר למטופלים שלנו". מסביר עוז יאיר המנהל הלוגיסטי של כרמל.
וטיפ של דיאטניות כרמל לשבוע התזונה  – אכילה נכונה מתחילה מהקניות בסופר. מה שנרכוש זה מה שנאכל בבית ולכן כדאי לקנות במחשבה תחילה. שימו לב לתעודת הזהות של המוצר. סדר רשימת הרכיבים מעיד על כמותם במוצר בסדר יורד, מהכמות הגדולה לכמות הקטנה. מומלץ לבחור רשימת רכיבים קצרה ככל האפשר, הדבר מעיד על מוצר פחות מעובד ותעשייתי, וטבעי יותר.

בתמונות – צוות דיאטניות כרמל
דיאטניות כרמל לירון כהן אזואלי והילה אלטרוביץ עם חביב בנאי ועופר פישמן
קרדיט – צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.