שנתיים לחיים החדשים של מנשה כהן

שנתיים לאחר שמנשה כהן לקה בדום לב, הוא החליט לתרום ספר תורה לבית הכנסת בו הוא מתפלל בירושלים * אורחי הכבוד של מנשה באירוע הכנסת ספר התורה היו החובשים והפראמדיקים של מד"א שהצילו את חייו
שנתיים לחיים החדשים של מנשה כהן
צילום במבי

מנשה כהן (67) מירושלים היה בדרך מחופשה בצפון, וכשהגיע לאזור עמק הירדן, לפתע חש ברע. אשתו, שהייתה איתו ברכב, התקשרה מיד למוקד 101 של מד"א, ותוך זמן קצר הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ, עם הפראמדיקים של מד"א מיקה עוז ורומן בלמן וחובש רפואת חירום במד"א דניאל מוסאי.

צוות מד"א בדק את מנשה והעביר אותו לניידת הטיפול הנמרץ על מנת לפנות אותו לבית חולים. עם תחילת הנסיעה, מנשה התמוטט, איבד דופק ונשימה, והיה במצב של מוות קליני. החובשים והפראמדיקים בניידת הטיפול הנמרץ זיהו שמדובר באירוע לבבי חריף, והעניקו למנשה טיפול רפואי מציל חיים, שכלל פעולות החייאה מתקדמות, תוך מתן מכות חשמל באמצעות דפיברילטור. לאחר מספר דקות של מלחמה על חייו של מנשה, הדופק שלו חזר והוא שב לנשום בכוחות עצמו. הצוות המשיך בפינוי לבי"ח, כשמנשה נמצא בהכרה מלאה.

שנתיים עברו מאז המקרה, ומנשה מספר כי הוא חוגג את יום הולדתו השני בחייו החדשים. "כשהייתי בבית החולים, אמרתי לעצמי שאם אני יוצא בריא ושלם מהמקרה הזה, אני תורם ספר תורה לבית כנסת. כעת משעברו שנתיים מאז המקרה, ואני חוגג את יום הולדתי החדש, קיימתי את הבטחתי לתרום ספר תורה לבית הכנסת שבו אני מתפלל בירושלים", סיפר מנשה, "רעייתי יפה ואני כל הזמן חושבים על צוות מד"א שהציל את חיי, ושמחים על כך שזכינו להודות להם, ולארח אותם כאורחי הכבוד באירוע הכנסת ספר התורה שתרמנו. לעולם לא אשכח את האנשים שאפשרו לי להמשיך לחיות".

"אנו אסירי תודה לצוות של מד"א, אנחנו קוראים להם 'המלאכים שלנו'. מרגש אותנו מאוד לפגוש את כולם בפעם הראשונה מאז האירוע לפני שנתיים, והם האורחים הכי חשובים באירוע הכנסת ספר התורה שתרמנו", סיפרה יפה אשתו של מנשה.

"האירוע שהוזמנו אליו היה כל כך מרגש. כל המשפחה והחברים הודו לנו, ושיבחו אותנו. זה כלל לא מובן מאליו, אבל בהחלט נותן תחושה טובה וכוח להמשיך במלאכתנו לטפל בכל מי שזקוק לנו ולהציל חיים", אמר חובש רפואת חירום במד"א דניאל מוסאי, "לראות את מנשה במצב טוב, רוקד ושמח בחיק משפחתו היה באמת מדהים עבורי. קשה לתאר במילים את עוצמת הסיפוק".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. אליעד אוטמזגין

    מנשה ויפה הם סבי וסבתי מדהים לראות נס שכזה תודה שכתבתם כתבה זו רק שכחתם להוסיף שעד שמד"א הספיקו להגיע סבתא שלי הכניסה לסבא שלי כדור ללב מתחת ללשון והיא זו שהצילה אותו .

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.