סדר פסח בעידן הקורונה בכרמל

למרות הקורונה חרוסת יין ומנות חגיגיות יגיעו לכל המאושפזים בכרמל. והשנה גם  מערכת ממוחשבת לבדיקת כשרות תרופות לפסח והטבלת כלי פסח " למרות הקורונה נעשה הכל כדי שכולם יוכלו להרגיש ולהנות מאווירת החג ", 
אומר רב בית החולים כרמל הרב מאיר אינדיק .

השנה ערב חג הפסח יוצא ביום רביעי ועל מנת להיות מוכנים בזמן, בית החולים כרמל מוכשר ומוכן לחג החל מיום שני בשעות הצהרים במבצע לוגיסטי מורכב. תוך הקפדה על כל הנחיות של משרד הבריאות ההכשרה מסתיימת בשעות הבוקר המוקדמות, ומיד צוות מטבח בית החולים מסתער על המשימה של בישולי החג והבישולים השוטפים של בית החולים. רב ביה"ח הרב מאיר אינדיק, "אנו מבקשים מכל מבקרי בית החולים להימנע מהכנסת חמץ החל מה- 6.4 ועד למוצאי החג  ה – 15.4 כולל .

בבית החולים כרמל יערכו סדר מרכזי מיוחד ומרגש במחלקת הקורנה. בנוסף כל מאושפז יקבל מצה שמורה ליל הסדר בתרומת הרב שלום בוקט  על ידי ארגון חבד. עוז יאיר המנהל הלוגיסטי של כרמל מעדכן כי  השנה נערכו עם כמות גדולה של ערכות סדר אישות הכולולת את כל סמני החג לכל מאושפז שיחפוץ בכך, הסדרים יערכו לפי כל כללי ומסורות ליל הסדר. ובמטבח בית החולים מכינים צוות השפים מאכלים מיוחדים ולפי כל המנהגים כדי לתת למאושפזים ובני המשפחות שלהם טעם מתוק של חג. מאושפזים שיבקשו יוכלו להזמין דרך האחות האחראית  יין ל 4 כוסות חרוסת ומצות אליהם למחלקה. גם הגדות צבעוניות ויפות הופקו במיוחד והם יחולקו לכל מאושפז ואורח בבית החולים.

רב בית החולים הרב אינדיק מעדכן כי בעקבות הנחיות משרד הבריאות נסגר  בתקופה זו בית הכנסת של ביה"ח, אך הנהלת בית החולים רואה בכך הזדמנות לחדש ולשפץ את כניסת בית הכנסת על מנת להגביר את הנגשת כניסת בית הכנסת עבור האוכלוסיה הזקוקה לכך בימים הבאים. בנוסף בימים אלו מתבצעים עבודות שידרוג לחשמל בית הכנסת והחלפת  התאורה במקום לתאורת לדים מרהיבה.

 החל מיום שני  לפני החג ועד לאחר הפסח יוצבו שלטי הסבר בכניסות בית החולים ב 3 שפות המבקשים מציבור המבקרים שלא להכניס אוכל וחמץ למתחם בית החולים על מנת לשמור על בית החולים כשר לפסח. "בשערי הכניסה לבית החולים כרמל מקבוצת הכללית, יוצבו ארונות מיוחדים בהם יוכלו המבקרים להשאיר את החמץ ולאסוף אותו ביציאה, אומר מנהל הבטחון של כרמל ניר רוגר. פרט לחמץ ולאוכל מבושל תותר הכנסה של ירקות פירות ובקבוקי שתיה בלבד". במערך הרפואה של בית החולים כרמל ישחררו לביתם את החולים שיוכלו לחגוג את ליל הסדר בביתם, אולם גם עבור אלה שיאלצו להישאר בבית החולים לצורך אישפוז מכינים בכרמל את הכל כדי לאפשר למאושפזים להרגיש את טעם ואוירת החג.

השנה מטופלי בית החולים יופתעו גם מהמנות המיוחדות והטעימות שמנהל המטבח חביב בנאי והשף עופר פישמן מכינים עבורם לליל הסדר. " כדי להימנע מהכשרת כלי חמץ  לפסח, הצטייד מטבח בית החולים בסטים כפולים וחדשים של צלחות סכו"מים מגשים וכוסות, כשכל הכלים הינם מיוחדים ומיועדים לפסח בלבד ", מעדכן עוז יאיר המנהל הלוגיסטי .

כדי להכשיר את המטבח המרכזי ואת כל עשרות מטבחי המחלקות, יפשטו צוותים מתוגברים של משגיחי כשרות מומחים מטעם המחלקה לדת וכשרות של הכללית ויכשירו בקיטור ועל פי דרישות ההלכה את כל המטבחים.
"גם  עגלות החימום החדשות המספקות אוכל למחלקות עברו תהליך הכשרה מיוחד והם יהיו כשרות לפסח" מעדכן עוז יאיר מנהל הלוגיסטיקה בבית החולים. כמו כן מאושפזים שיבקשו כשרות מהודרת יוכלו להינות ממנות גלאט ומנות בד"ץ מיוחדות שיגיעו אליהם למחלקות.

לקראת חג הפסח ערך הרב ישראל רוזנטל אב"ד בבית הדין הרבני בחיפה סיור מקיף בבית החולים, הרב התרשם עמוקות ממכלול שירותי הדת המוצעים למאושפזים ולבני משפחותיהם. במסגרת הסיור הרב רוזנטל עמד מקרוב על הכשרת מטבח בית החולים לפסח והביע סיפוק רב מרמת הכשרות במהלך השנה כמו גם על הטכלוגיות החדשניות הביומטריות להבטחת בישול ישראל ובמיוחד לחג הפסח. הרב הודה להנהלת הבית החולים על מבצע הטבלת הכלים ובירך את מנהל בית החולים ד"ר גולדברג בשנים ארוכות של בריאות טובה.

הרב מנחם לפקיבקר הרב הראשי של הכללית אומר כי רמת ואיכות הכשרות ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­הם מהגורמים החשובים המביאים את היולדות מהמגזר הדתי חרדי ושומרות המסורת להעדיף ולבוא ללדת בכרמל ולא רק בגלל השירות הרפואי האיכותי, אלא גם בגלל שבית החולים כרמל מוביל בכל תחום שרותי הדת והכשרות לאדם הדתי בעת אישפוזו בכרמל.
לאחרונה נוסף חידוש משמח לרווחת המאושפזים. מנות בד"ץ חמות בארוחת בוקר ובארוחת ערב כשכל המוצרים המוגשים הינן בכשרות בד"צ. שינוי זה שדרג את מנות הבד"ץ לדברי שף בית החולים מר עופר פישמן .

 כדי לענות לשאלות מאושפזים והמתעניינים בכלל בנושא תרופות כדורים ותרופות חמץ, נחנך השנה  שירות חדש של וואצאפ כשרות, שולחים את שם  התרופה למספר 0559982701 ומקבלים תשובה באופן מיידי. בנוסף הוציא בית החולים כרמל בשיתוף רב הכללית הרב מנחם לפקיבקר  ובאישור הבד"ץ העדה החרדית, מדריך מודפס ומסודר של התרופות הכשרות לפסח. בנוסף יעמוד מוקד טלפוני מיוחד שיענה לשאלות ויתן הבהרות בנושא תרופות כשרות לפסח. המוקד יהיה זמין 24 שעות למעט שבתות וחגים בטלפון או *2701. 

"בהזדמנות זו ברצוננו להודות ולהוקיר את פעילותו המסורה של הגבאי בן שמעון אומר הרב אינדיק, שבכל השנה הוא משקיע מאמץ רב בהחזקת המניין, בטיפול ודאגה למלווים ובמאושפזים שבאים לקבל את עזרתו במהלך השבת בבית הכנסת, וטורח ודואג מידי שבת לקידוש כיד המלך באווירה משפחתית". בשנה החולפת הוקמה ביוזמתו של  עוז יאיר מנהל הלוגיסטיקה  פינת ישיבה ואכילה לטובת שומרי המסורת בה מוצבים מידי שבת  מקרר וארון חימום כמו גם שולחנות וכסאות לרווחת המלווים.

עוד מעדכן הרב אינדיק כי אנו נכנסים לשנה הרבעית  לפעילות המוצלחת של דירת אירוח "אוהל מנחם" על ידי ארגון אור הכרמל בראשות הרב יוסף ברדוגו. הדירה מיוחדת במינה והיא משמשת כמלונית המיועדת למלווי חולים בשבתות ובחגים. ולטובת הורי פגים ומקרים מיוחדים במהלך כל ימי השבוע .

בהזדמנות זו רב בית החולים הרב אינדיק מבקש להדות ולשבח את הרב יוסף ירט מנהל "מפעל חסד" עמותה שבכל ימות השנה עוזרת למלווי חולים בחלוקת ארוחות חמות וכל צרכי הדת בצורה יוצאת מן הכלל. בשנה האחרונה העמותה הוסיפה לשירות מנות בשריות חמות בכשרות מהודרת לכל דורש עבור מלווי החולים גם בימים קשים אלו הרב ירט דואג ללא לאות עבור חולי הקרונה על מנת שירגשו בבית.  גם עמותת "עזר מציון" חיפה בהנהלת הרב משה בארי החלו השנה בהפעלת עגלת קפה ומאפה מפנקת עבור מלווי החולים ובנוסף גם עגלת כריכים בכל לילה ליד חדר המיון וביתר המחלקות. " בימי הקורונה פעילות העגלות של עזר מציון אינה מופעלת מדגיש הרב אינדיק, אבל לאורך כל השנה מדובר בפעילות מבורכת ומאוד מוצלחת ועל כך תודה מיוחדת לעזר מציון ".

 " פסח הוא חג של חירות ושמחה  ואנחנו בבית החולים כרמל עושים ונעשה הכל, כדי לאפשר למאושפזים שלנו להרגיש ולהנות מטעם החג ככל שניתן, אומרים עוז יאיר  ורב בית החולים הרב אינדיק. אנו קשובים ופתוחים לכל שאלה או בקשה בנושא הפסח. וציבור המבקרים והמאושפזים שלנו מוזמן לפנות אלינו, אנחנו כאן בשבילכם. אנו מאחלים  לכל הבאים בשערי בית החולים ולכל בית ישראל חג פסח מלא בריאות ואושר מכל הלב ".


קרדיט – צילום אלי דדון   התמונות חופשיות מזכויות לשימוש.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.